Mariuse34 Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Morn! Har just bestilt fargebehanlding fra Swissvax, såkalt Swissvax Leather Healer for individuell farge 150 ml. Har fra før av renset og behandlet forsetene med godt resultat, men litt sprekker og avfarginger er det. Tenkte å rense over tepper i bilen i samme slengen. Men hva annet enn fargen trenger jeg. Snakket med en detailerdude som mente jeg skulle gå over setene med lighterbensin først. Hva er fremgangsmåten? om noen har en bra ide, så er det helt supert. Kommer bilder når det er gjort isåfall. Jeg har fra før plenty igjen fra dette kitet: http://www.swissvax.no/produkter/skinn- ... r-care-kit Trenger jeg noe annet? Har funnet noen ved søk på forumet, men det er ofte skrevet av folk som har gjort det før. Jeg er ute etter det litt basice her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blarsen Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 1. Rens med rensen i settet og børsten. Tørk så over med en tørr klut. 2.Vask det du skal farge med leighterbensin. 3.Farg det du skal farge med en liten svamp som du dupper på området, ikke gni fram å tilbake. Dette må gjerne gjøres i flere omganger. 4. Når det har tørket feks over natten smører du området med leather milk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Fin forklaring ifra Blarsen Lighterbensin er for å få vekk fett osv, slik at fargen sitter bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Takk Blarsen (og Todleif) for fin forklaring! Noen som har noen mening rundt rensing av tepper og bagasjerom? Tenkte i samme slengen på å bytte ut mattene. har sorte matter, men de begynner å bli slitne. Noen gode ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Eg bruker Green Clean sammen med rensemaskin i bilen. Eg har ein rensemaskin med vanntank. Sprayer på masse Green Clean (blanda ca 1:15 med vann) Bruker ein interiørkost. Sprayer på masse vann eller utblanda Green Clean samtidigt som eg suger opp væska. Tar so berre vann på tanken og går over 1 eller 2 ganger til for å få opp all dritten. Matter vasker eg. Kan bruke Green Clean til dette og. Når mattene er tørre, sprayer eg på Swissvax Pneu matt. (middel for å få svarte dekk) Da blir mattene fine og dei holder seg fine ei god stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Setene ute før vi begynte å rense! Får ikke helt godt inntrykk av hvor skittent det faktisk var, men det var helt jævlig. I midten ser dere hvordan det ble etter en stund med rensing. Sidene er en god referanse for skittnivå. Det ble vesentlig bedre, men må nok over det en gang til nærmere våren når det ikke er så slapsete og jævlig. Brukte ca 60 liter vann og ALT var mørkegrått da det gikk i avløpet! Leide tepperenser på Fargerike på Majorstuen og brukte deres tepperens. Neste gang, hva anbefaler? Green Clean? Hvem selger det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blarsen Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 green clean eller meguiars all purpose cleaner. http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-D10101 Da har du leeeeenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå