OrjanBmw Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 hallais, har i en kort tid hatt et problem som kommer bare på lavt turtall/tomgang, som oftest når motor står i ro. f.eks på rødt lys. det rister litt i bilen og det føles litt ut som om bilen går på 5 sylindre istedenfor 6, eller kanskje noe annet. Snakket med verksted om det og de mente det kunne være LMM, har derfor testet denne, den virker fint, tok også en full rens av den og sjekket koblinger til den. problemet oppstår ikke alltid, kanskje i 1 av 20 stopp, og hvis jeg gasser på igjen kan den forsvinne. hva tenker dere? tennplugg? coil? ledning? noen som har erfaring med dette? bilen er en 320ia e36
Hawkon88 Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Ta diagnose du. Er bedre det enn å begynne å feilsøke masse deler som er i orden.
hao Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 hva tenker dere? tennplugg? coil? ledning? noen som har erfaring med dette? Tror du har svaret selv
Stonescream Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 hadde du søkt på forumet hadde du nok funnet svar. Jeg hadde problem med min e34 med samme motor og problemet var at gummipakninga rundt panseret ikke var helt tett, så når jeg kjørte nedoverbakke og det var mye regn kom det vann i første plugg som gjorde at ting ikke gikk som det skulle for å si det sånn. I hvert fall en mulighet
okv Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Bilen min var slik, er riktignok en 520. M54 Høyt brensinforbruk var det også. Byttet kamaksel sensor på eksos siden. Da var mitt prøblem solved.
OrjanBmw Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Skrevet Januar 28, 2012 Bilen min var slik, er riktignok en 520. M54Høyt brensinforbruk var det også. Byttet kamaksel sensor på eksos siden. Da var mitt prøblem solved. har tenkt masse på det ja noen som vet hvor man skaffet dette, billig og bra? ingen biltema skal også sjekke panser"pakning" foran. bare for å være sikker.
Thundercoil Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 koed.no Se i nettbutikken. Finner du ikke, kan du søke frem delen med delenummeret direkte i handlekurven der. De er også tilgjengelig på chat på dagtid, du vil da se et chatteikon øverst til høyre på siden. Dette ikonet forsvinner når de ikke er tilgjengelig. Du kan f.eks. bruke delekatalogen til gsbildeler for å finne delenummer, eller realoem.com.
okv Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Ja fant delenummer på realoem.com å kopierte det inn i handlekurven på koed.no. Kjøpte uorginal del, fungerer fint enda.
OrjanBmw Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 fant problemet på min bensinfilter var ikke skiftet siden begynnelsen av 2005. prøvde å blåse gjennom filteret men det var lufttett, koblet på kompressor og det var fremdeles tett... med andre ord så strupet det motoren på tomgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå