Strandlie Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 Hei! Nå er det søren meg lenge siden jeg har vært på et forum, men jeg håper dere kan hjelpe meg nå! På morgenen i dag skulle jeg ut og kjøre en lengre biltur med -96 E39en, og jeg satte meg inn i bilen og begynte å kjøre. Idet jeg satte i gang hørte jeg en lyd som er vanskelig å forklare, men kanskje en "knekkelyd" eller et lite smell fra venstre framdekk. Jeg tenkte ikke så mye over det, for jeg tenkte at det bare var snø og is bak dekket som løsnet. Etter det kjørte jeg i ca 3 minutter, før jeg svingte dagens første 90-grader til venste, før en brå høyre ut på E6 ved Hamar. Men idet jeg tok venstresvingen kjente jeg en kraftig gummilukt. Så kjørte jeg i kanskje 8-900 meter før det smalt, og venstre fremdekk punkterte. (Desverre sto jeg da midt på E6, så måtte kjøre noen hundre meter frem til et tryggere sted.. Frykter det blir ny felg også, nå..) Når jeg skifta til reservedekket fant jeg at grunnen var en 3-4 cm flenge på innsiden av dekket, men så ikke så nøye på det. Men så... Da jeg kjørte hjem igjen for å bytte til en annen bil begynte det igjen å lukte sterkt gummi. Jeg stoppet og sjekket reservedekket, og fant ut at det nå gikk et spor rundt hele innsiden av dekket, og at dette sporet var veldig, veldig varmt. Jeg har ikke sjekka, men jeg går ut ifra at dette sporet også er på det punkterte dekket. Var heldigvis ikke så langt unna hjemme, så kjørte veldig sakte og slapp heldigvis enda en punktering. Andre ting jeg tenkte over var at jeg syntes reservedekket plutselig satt litt langt oppe i hjulbuen etter byttet, sammenliknet med det andre fremhjulet, og at bilen tydelig trakk mot venstre når jeg kjørte hjem. Hva kan dette være for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 Dekket subber jo åpenbart i noe. Ville tittet inni hjulbuen Sent from my HTC Sensation using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 Er jo bare å se om noe stikker ut i området dekket har fått spor det.. Kanskje knekt fjær? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 jeg tenker knekt fjær, fikk dekket mitt pungtert av det engang. jekket opp bilen og fikk et jævlig smell, så fløy fjæren gjennom dekket og stoppet 10cm fra hodet mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 knekt fjær... det greier de fleste å se når en bytter dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 sant nok min knakk ikke før bilen ble jekket opp... sto i spenn helt til fjøren ble strukket ut, så sa det pang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 tenkte ikke på ditt tilfelle, men når skaden først er skjedd og en tar av hjulet skal det noe til å ikke se det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandlie Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Takk for svar! Jeg var noe stresset da jeg byttet til reservedekk så jeg så ikke på demperen i det hele tatt... Skal sjekke etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå