vegarde Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2012 Får vel adde litt fler svar... om du kjøper erstatnings xenon til fjernlysene så må du bare få plassert ballastene..er vel faktisk relativt god plass under panseret... Men sikker på at du ikke har bi-xenon? De fleste e65 med xenon/lyspakke ble levert med det.. -Må ikke ha sokler til pærene da sånn som man må ha f.eks på e39? Har ikke bixenon, er vanlige halogen på fjernlysa ikke linse lys sånn som noen har. Den har lyspakken. Stereomessig så er det vel igrunn "kun" å gjøre som vanlig...montere ekstern forsterker og oppgradere høyttalerne foran.. Men husk at det er litt mer.... stress... å bytte på disse...ledningene går litt overalt -Hmm mye ledninger? nei huff trur jeg drøyer det til jeg har ork ikke nødvendig egentlig Sorte pianolakk lister dukker opp på ebay innimellom..dog til en relativt høy pris... Men er visst ganske mye tre å bytte på den bilen... så enkleste er vel å dekke treverket med folie... -Ok da får man droppe det blir litt mye styr. Men fant Carbonfolie hos Bsbildeler så får heller bestille noen ruller Link til instruksjonsbok sendte jeg deg på PM.. -Takker Senk er vel litt opp til enhver... jeg har igrunn ikke lyst til å senke den.. komforten er faktisk viktigst... Har du den nye typen idrive siden det er april-05 model? Komplett utstyrslite? Webastoen skal forresten ha en fjernkontroll originalt... tiden stilles inn via idrive -Blir en vurdering ville sett bedre ut ihvertfall, men større sannsynlighet for å ødelegge den iallefall. Hva er den nye typen iDrive? jeg har ikke peiling. Komplett utstyrsliste har jeg ikke. Vet bare om det jeg ble opplyst om før den ble kjøpt. Ingen fjernkontroll fulgte med så men mulig den er rotet bort. Skal prøve å stille den inn imorgen. Apropo frontfanger... jeg hater min fanger til tider... men tror det er pga de mikroskopiske tåkelysene.. neste prosjektet mitt er iallefall å få montert facelift tåkelys på denne... tror det kan løfte inntrykket av fronten flere hakk.. -Tenkte å bestille Csr-line automotive Frontleppe virker fin. Ok får bare vente til du har montert så får man se hvordan det blir. Har tenkt noe av samme greia selv. Burde jo å kunne tilpasse et eller annet, de orginale er jo altfor små. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Du har vel xenon på kjørelysene right? Da har du mest sannsynlig bi-xenon.. be en kompis om å skru på fjernlysene mens du står foran og ser på lykta..da ser du at xenonpæra/reflektoren vippes opp når fjernlyset skrus på... Ledningene går under teppet i en "luftekanal" (har jeg lest..ikke sjekket selv!) så må nok ut med interiøret og sånt.. enkleste er vel å bytte høyttalere som står i dørene og sånt..billigste løsningen..dørtrekkene er skrudd med tre skruer..resten er klips..veldig enkelt faktisk... Listene i dashen sitter med klips, men i døra må trekket av og listene må skrues av på innsiden.. Midtkonsollen må kjøpes ny..treverket der selges ikke løst... Senk gjør jo at bilen ser ganske så mye tøffere ut..komforten blir ikke nevneverdig borte da bilen er ganske høy fra før... jeg kjører jo 22toms felger på bilen uten senk og ser ikke helt at jeg trenger senk (selv om jeg vurderer det til denne sesongen...) Den nye iDriven kom i 2004 og deretter mai 2005 (facelift).. Du har vel tlf i midtkonsollen med skjermen opp? Da er det faktisk fler funksjoner i idriven enn det jeg har.. veldig enkel å bruke faktisk..skjønner ikke at folk klager...Husk at bilen dessverre bruker en del strøm når webastoen er koblet på.. så om batteriet ikke er supert så.. jah.. Sett etter diverse fangere, men når kun leppa koster 3k og fanger koster fra 7k (den jeg ville ha) så har jeg ikke giddet å kjøpe det og bytte.. Ja de originale tåkelysene er en skam...tre serien har større lys.. med så stor bil burde også tåkelysene være en smule større... ja skal ta no bilder iløpet av neste uke om hvordan tåkelysene blir.. er nok litt jobb å få det til å sitte helt perfekt og no egenlagde braketter... Åssen er forbruket på bilen forresten? Hk/Nm? Hanssae har dataprogram til bilen som gjør at man kan omprogrammere bilen til ganske mye rart... "Tips... Når du parkerer bilen, dra i spaken til fjernlyset mot deg, og lås bilen = follow me home lys" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Jo er orginale xenon på kjørelysene, er bixenon lykta vippes opp ved bruk av fjernlys. Men byr det på noen problemer med ettermontering av xenon på fjernlysa? får vel bare bestille opp et sett å prøve. Trur jeg venter midlertidig med å bytte ut høytalerne, er jo ikke så ille egentlig. høytalerne takler ikke allslags musikk liksom før det blir dårligere lydkvalitet. Monterer bare karbonfolie på treverket som står i så kan det heller fjernes hvis man ikke liker. Får gjøre det etterhvert blir endel jobb for å si det sånn hele hattehylla er jo full av treverk. Senk blir det mest sannsynlig til våren men ikke mye iallefall rundt 35mm foran og 20mm bak. Må bare vurdere om bilen skal selges til sommeren eller ikke. Blir vel mere tungsolgt med senkesettet påmontert, grunnet alle tenker bilen er ungdomskjørt. Ok da må det jo være den nye som jeg har da for bilen er en 2005. Når det gjelder telefonen med skjermen opp eller ikke så vet jeg ikke telefon fulgte ikke med den skulle jo vært i den ene skuffen :/ Nei iDriven i bilen er rettogslett for enkel å bruke synes ikke at den var vanskelig, hadde bare hørt negativt om idriven før jeg kjøpte bilen. Webastoen fant jeg også inne på menyen i idriven nu ikveld så da er det funnet ut. Batteriet vet jeg ikke hvor god den er, er nok strøm til vanlig bruk men er jo såpasse mildt her nu så trenger ikke å bruke den unødvendig. Skal bestille den CSRleppa så får jeg den lakkert til våren sammens med bakfanger. Venter i spenning på de tåkelysene dine, kan ikke slå feil sånn egentlig Får iallefall montere led i mine orginale tåkelys midlertidig blir jo noe bedre da, har bare halogen nu så. Forbruket er 0.7 på langkjøring ca.0.9 på blandet Skal være programmert ca. 250hk/600nm mere vet ikke jeg hva som er gjort. Går helt greit mangler ikke motorkraft etter min mening, men får ikke testet skikkelig er jo is på veiene så. Jupp har snakket med han om det. Skal testet ut imorgen. Samme opplegget som den knappen på nøkkelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 snadder bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Er disse 20toms felgene orginale fra bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Det er style 32 felger : http://felgenkatalog.auto-treff.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Tøft, nokså tøffe felger da for å være orginalt. Da er dem sikkert ikke så billige da å kjøpe nye? Lurer bare på siden en av felgene er litt kant skadet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Har du ikke samme felgen på reservehjulet ? ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Jo er orginale xenon på kjørelysene, er bixenon lykta vippes opp ved bruk av fjernlys. Men byr det på noen problemer med ettermontering av xenon på fjernlysa? får vel bare bestille opp et sett å prøve.Trur jeg venter midlertidig med å bytte ut høytalerne, er jo ikke så ille egentlig. høytalerne takler ikke allslags musikk liksom før det blir dårligere lydkvalitet. Monterer bare karbonfolie på treverket som står i så kan det heller fjernes hvis man ikke liker. Får gjøre det etterhvert blir endel jobb for å si det sånn hele hattehylla er jo full av treverk. Senk blir det mest sannsynlig til våren men ikke mye iallefall rundt 35mm foran og 20mm bak. Må bare vurdere om bilen skal selges til sommeren eller ikke. Blir vel mere tungsolgt med senkesettet påmontert, grunnet alle tenker bilen er ungdomskjørt. Ok da må det jo være den nye som jeg har da for bilen er en 2005. Når det gjelder telefonen med skjermen opp eller ikke så vet jeg ikke telefon fulgte ikke med den skulle jo vært i den ene skuffen :/ Nei iDriven i bilen er rettogslett for enkel å bruke synes ikke at den var vanskelig, hadde bare hørt negativt om idriven før jeg kjøpte bilen. Webastoen fant jeg også inne på menyen i idriven nu ikveld så da er det funnet ut. Batteriet vet jeg ikke hvor god den er, er nok strøm til vanlig bruk men er jo såpasse mildt her nu så trenger ikke å bruke den unødvendig. Skal bestille den CSRleppa så får jeg den lakkert til våren sammens med bakfanger. Venter i spenning på de tåkelysene dine, kan ikke slå feil sånn egentlig Får iallefall montere led i mine orginale tåkelys midlertidig blir jo noe bedre da, har bare halogen nu så. Forbruket er 0.7 på langkjøring ca.0.9 på blandet Skal være programmert ca. 250hk/600nm mere vet ikke jeg hva som er gjort. Går helt greit mangler ikke motorkraft etter min mening, men får ikke testet skikkelig er jo is på veiene så. Jupp har snakket med han om det. Skal testet ut imorgen. Samme opplegget som den knappen på nøkkelen? Er bare å montere xenon og si ifra.. har enda ikke orket å montere kittet jeg har liggende... Musikken din kan vel ikke bli verre enn min uansett... L7 med defekt forsterker (standard feil...) Jeg er imot karbon/shadowline på sjuere..men karbon med sort interiør kan kanskje bli kult De fleste ungdommer kjøper vel E60 anyway..så er vel bare å senke og kjøre på Men husk å ta firehjulskontroll..ellers klikker alt i bilen... Idriven din er den "nest nyeste" levert på E65 serien.. den nyeste kom med faceliften av bilen i mai 2005... Dumt du ikke har tlf.. genialt.. men tlf fungerer nå uansett så :)Hvor skal du forresten bestille fanger og sånt fra?pris på settet?var faktisk ganske fint den stylingen... prøv å sleng på facelift kanalskjørt også om du ikke bestiller det fra den nettsiden... 600nm må vel være ganske så greit.. digg med ordent power i bilen..spesielt når man ikke merker at bilen kjører fort en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Har du ikke samme felgen på reservehjulet ? ? Nei er en annen 19toms felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Kommer med orientering om xenon monteringen, må bare bestille opp først. Nei er jo ikke så ille egentlig men mye vil ha mer. Eier også en 08mod Volvo S80 d5, Å i den der så er bare det orginale anlegget helt utrolig, skuffanes at Bmw'en har dårligere litt forskjell på prisklasse der på de to bilene liksom :/ Jepp en av oss må jo teste ut først, men gjelder jo å få det 100% godt utført skal jo se orginalt ut. Å ikke være bølgete å fælt. Sånn sett så er det bedre med komplette lister men gidder ikke å legge ut 10k heller for det. Dem gjør nok det, de fleste ungdommene beregner e65 som gubbe bil. Men den gjør et stort inntrykk på mange her oppe for det eksklusive utseende. Kommet med betegnelser som mafiabil osv. Firehjulskontroll må taes så klart, litt dyrt å bytte ut dekk hver 1000km så kan nok lønne seg. Ok det er jo bra at jeg kjøpte såpasse ny e65 da, slik at idriven er lettere å bruke, ikke sikkert det ville gått like lett med den gamle. Skulle likt å se hva som egentlig er forskjell mellom dem. Jo klarer seg jo uten den, men siden den først har vært i bilen så er det jo surt at den er borte. Tenkte ikke over det så mye når jeg hentet bilen. Men kan jo uansett prate gjennom høytalerne. Den leppa selges for 2705kr hos link: http://www.schmiedmann.no/7_serie/E65/u ... vendig.htm Men hører jo om mange som ikke får delene de bestiller ifra dem må etterlyse delene ofte. Så blir jo litt skeptisk til om dem er seriøs der. Nei ska ikke klage på kreftene men merker jo at det er en tung bil, så hadde ikke skadet med mere krefter. Men samtidig så er den jo snill i forbruket når man tenker på størrelsen/vekt. Mye bruker din 735 på mila? jo fartsblind blir man lett i denne bil for mye komfort, helt til man må bremse ned da merker man farten. Skulle vært lovlig å kjøre fort når vi kjører en så trygg stor bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Kompis har en volvo..BRA anlegg i den..men er seff ekstra utstyr...og ja er ganske trist at bmw har forskjellige anlegg på sjuern..men må vel melke kundene for alt de kan... Jeg vant jo mafiaprisen ifjor for sjuern..så joda... mafia-bemerkninger får du uansett Min bruker vel 1,3-1,8 på mila alt ettersom... fikk den ned på 0,9 på vei til køben faktisk..men nå er meste parten av min kjøring i oslo sentrum så blir vel ikke så fine forbrukstall... og ja... første par gangene jeg kjørte min sjuer så endte jeg opp i 140-150 og bare wow..alle andre kjører så sakte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Forøvrig veldig mye info her: http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=126 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå