Gå til innhold

Hvordan tar man ut orginal kassettspiller i Bmw E46?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpt meg en 2000 mod. E46, men det sitter kassettspiller orginalt i denne bilen.

Har bestilt meg CD ramme (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736) , men er det noe spessiel patent på å få ut denne kassettspilleren, eller er det bare riv og røsk? Vil helst gjøre dette på best mulig måte for å ikke ødlegge noe.

Denne er todelt, Kassettspiller på topp og klimaanlegg i bunn.

Setter stor pris på svar!

Mvh

Chris Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med pyntelista som går over hanskerommet. Så av med lista rundt radioen. Så ser du to skruer som holder fast radioen. Skru ut og trekk ut radio.

I tillegg til ramma trenger du også denne

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Og kanskje denne (kommer an på hvilken spiller du skal ha i)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar, Stig!

Sitter denne pyntelista godt eller er det bare noen klips som må av?

Dette ser jeg vel forsovet når jeg skal begynne med det :)

Kjøpte med ISO adapteret også. Skal ha inn Spectra Electronics BOOM AV3000.

Takk igjen!

Mvh

Chris Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene skal bare trekkes rett ut. Begynne i en ende og jobb deg bortover. Jeg har pleid å bruke et litt halvstort flattjern som jeg har lirket inn på enden. Tror det sitter 4 stk. plugger bortover.

Spectra El...... Aldri hørt om båten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg har akkurat gjort det samme som deg, alt VAR i boks hadde cd spiller, cd ramme og iso adapter klart. Men når jeg dro ut den "originale" kasettspilleren, var utgangen på kabelen annerledes, det var mye mindre også var hadde den blå hode hvis fargen har noe å si. det værste er at jeg ikke finner den kabelen på nettet. som om den ikke eksisterer noen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du dro nettopp oppigjen en snart 2 år gammel tråd :) 

Men folkens, hvorfor ikke handle dynavin? Tilsammen blir ikke prisen sååå ulik dersom dere skal ha noe av kvalitet.. Og Dynavin ser utvilsomt mye bedre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du dro nettopp oppigjen en snart 2 år gammel tråd :)

Men folkens, hvorfor ikke handle dynavin? Tilsammen blir ikke prisen sååå ulik dersom dere skal ha noe av kvalitet.. Og Dynavin ser utvilsomt mye bedre ut!

Vet ikke om jeg hadde vært så sikker på å kjøpe Dynavin lenger jeg, den ser best ut, men ha vært veldig mye tull med de i det siste syntes jeg. Men har vært mye tull med utgangene på de og diverse. Men kan jo bare være folk som har hatt uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, var ikke jeg klar over :P Hmm, kanskje jeg skal skippe tanken på å oppgradere da, holde meg til gamletypen :P

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Bare lest litt om det her på forumet.. Hadde egentlig planer om en dynavin selv i en bil, men har lagt det på is nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...