Gå til innhold

M42, byttet rådelager, lyd fortsatt. Film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk rådebank i e36 is'n, motor hadde gått ca 280k

Fikk tak i motor fra høggeri i Sverige, fra en -95mod, som hadde gått ca 150-160k.

Jeg byttet motor, i går var alt i orden på første prøvetur. Idag rådebank, IGJEN!?!

Kjørte på Valvoline Maxlife 10w 40

Så, fort gjort ned med bunnpanna? :evil:

Skrevet

Jeg har ingenting å si på den motoren. Men selvfølgelig, om du gir den juling fra den er kald så lever den ikke lenge. Men om du har vært snill til olja er varm må du rett og slett ha vært utrolig uheldig!

Skrevet

Er bror min sin det er prat om, og jeg har en IS selv, som har gått 330k, og får juling hver dag. Og den har fungert utmerket. Så det er vel rett å slett bare jævlig uflax. Siden det var første skikkelig tur så vart den kjørt forsiktig.

Men er grei jobb ned med bunnpannen vil jeg tro..?

Skrevet
De var visstnok dritt da de kom ut på 90 tallet :P

Du er tydeligvis glad i å uttale deg om ting du tydeligvis IKKE har peiling på. Selv om du påstår du jobber hos BMW...

Skrevet

Da har jeg skiftet rådelager, og funnet ut att det var ikke det som var lyden. Syntes det var rart att det skulle være rådebank vi hørte. Men det var nok ikke dumt å skifte lager, for de var Slitt!

Men nå som jeg turte å kjøre litt mer med bilen, så hører jeg att det kommer fra oppi motoren.

Lyden kommer når du gir på, ruser jeg den sakte opp, så er det ingen lyd.

Skjørtebank? Tenningsbank, eller er det en ventil som ikke henger med?

Liten film, hører kanskje ikke så bra.

http://www.youtube.com/watch?v=Z6qSeno6 ... e=youtu.be

Heller en liten anelse mot tenningsbank, men hadde vært rart om det var så lettvint, men nye plugger i morgen i allefall

Skrevet
De var visstnok dritt da de kom ut på 90 tallet :P

Du er tydeligvis glad i å uttale deg om ting du tydeligvis IKKE har peiling på. Selv om du påstår du jobber hos BMW...

Har jeg gjort det før også? Tro hva du vil...

Jeg baserer min påstand etter å ha snakket med en som har jobbet innenfor bmw i 10-15 år mens denne motoren kom ut, og da var de absolutt ingen høydare. Personlig har jeg ikke drevet så altfor mye med m40-serien, men noe.

Nå skal det sies at m42 er bedre enn m40, for den er absolutt ikke bra.

Hva baserer du din på?

Skrevet

Den personen mente kanskje M40.For min egen erfaring å lesing er disse M42 motorene gode som faen,hvis man ikke kjører dem tome for olje eller kald hardkjøring som ingen motor tåler.Trimming har jeg lest at dem er veldig bra til,men det er kun lesing.

Å tro at en motor er elendig,på grunn av et brukt kjøp,blir for tynt.Men mange legger opp en mening på det grunnlage.

Skrevet
Da har jeg skiftet rådelager, og funnet ut att det var ikke det som var lyden. Syntes det var rart att det skulle være rådebank vi hørte. Men det var nok ikke dumt å skifte lager, for de var Slitt!

Men nå som jeg turte å kjøre litt mer med bilen, så hører jeg att det kommer fra oppi motoren.

Lyden kommer når du gir på, ruser jeg den sakte opp, så er det ingen lyd.

Skjørtebank? Tenningsbank, eller er det en ventil som ikke henger med?

Liten film, hører kanskje ikke så bra.

http://www.youtube.com/watch?v=Z6qSeno6 ... e=youtu.be

Heller en liten anelse mot tenningsbank, men hadde vært rart om det var så lettvint, men nye plugger i morgen i allefall

Veldig vanskelig å høre noe på den filmen, men har du tatt av toppdekselet å sett da?

Du har jo en og annen m42 som har ulyd fra registeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...