Gå til innhold

Stygg steinsprut. Original rute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Var uheldig og fikk en skikkelig stygg steinsprut i dag. Det var en ganske stor stein, i stor fart så ruta fikk ett stykt hakk og en stor sprekk med en gang. Selvfølgelig var det også midt i synsfeltet, så jeg er ganske sikker på at ruta må skiftes :(

Når man skal skifte rute, bør det gjøres hos BMW-forhandler, eller kan man like gjerne gjøre det hos riis, hurtigruta, og liknende? Får man original rute alle plasser, som har helt samme fargetone som resten av rutene? Ser også at det var klima-rute jeg hadde, om det har noen betydning?

Skrevet

jeg hadde krevd originalrute uansett. spesielt om man har regnsensor osv. trur jeg har klima rute også - så da spørs det om man får det igjen da..

Skrevet
Damn, det var litt av en pris :P Heldigvis dekkes steinsprut på kaskoen. Var det en spesiell rute du hadde?

Tror det bare var ar den er tonet, varmedempende og med en del sensorer. Synns det var i overkant ja :D

Skrevet

OK, min rute er også fabrikktonet og varmedempende, men har ikke regnsensor.

Det er klart jeg skal ha klimarute. Det er jo det som er forsikret. De kan bare prøve seg.. hehe

Får ringe den lokale BMW-forhandleren i morgen og høre hva de sier. Blir morsomt å se hva det kommer på.

Skrevet

Riis bruker Pilkington ruter, som er mye brukt originalt på biler, og er ruter av høy kvalitet.

Hurtigruta bruker vell saint gobain. Begge er jo såkalte "OEM" produkter, men har du montert et par ruter, merker du stor forskjell på kvaliteten i favør Pilkington.

Dette er vertfall min erfaring.

Skrevet

Riis bruker Pilkington ruter, som er mye brukt originalt på biler, og er ruter av høy kvalitet.

Ruta som jeg fikk fra riis hadde ivertfall Bmw emblemet så jeg regnet med at det var original varer :D

Skrevet

Var hos Riis i dag og fikset ny rute. De hadde en del problemer med å skaffe ruta, siden kilmaruter ikke leveres til norge uten regnsensor. Rutene for regnsensor har en litt større kloss under speglet. Det endte med at Riis måtte bestille gjennom Bavaria, som skulle importere klimarute uten regnsensor til meg. Var Pilkington rute som satt på fra før, så er relativt sikker på at det er det jeg får igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...