Gå til innhold

Forsikringsoppgjør, lang ventetid?

Kennethe34
 Share

Anbefalte innlegg

Ble påkjørt igårkveld av en Toyota som mistet kontrollen (for stor fart i forhold til føret).

Han innrømte all skyld og dette ble også skrevet i skademeldingen som begge signerte på.

Jeg sendte inn mine deler av skademeldingen til mitt forsikrings selskap idag (DNB) og de har kontaktet hans forsikringsselskap (Sparebank1) og spurt etter bekreftelse om at de tar ansvar for skaden.

Mitt spørsmål er: vil det ta lang tid å behandle denne saken? Det går tydelig frem at det er motpartens feil både på tegningen og på det som er skrevet i skademeldingen.

Har krevd de for leiebil også med bekreftelse fra arbeidsgiver om at jeg trenger bil i jobbsammenheng (jeg har bare delkasko, så får det ikke på min forsikring).

Jeg tenker at worst case vil dette ta flere måneder å få orden på, og at jeg muligens må investere i ett midlertidig vrak mens jeg venter på at min bil skal bli reparert..

Takker for svar og erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motparts forsikringsselskap må få inn skademelding fra sin kunde så avgjør de skyld utifra dette. Jeg ble påkjørt bakfra for litt o er to uker siden og hadde også delkasko. Ringte og maste litt fikk tak i saksbehandler i motparts selskap og fikk direkte nummer til takstmannen( de hadde egen takstmann hos Gjensidige) han taksterte skaden og jeg valgte kontantoppgjør. Venter bare på pengene nå men regner med de kommer kjapt. Det som tok lengst tid var faktisk og få motpart til og levere inn skademelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en oppdatering i saken:

Ringte igår til motpartens forsikrings selskap og pratet med en "hæstkuk". Han sa at de ikke kunne se på saken, og at de kanskje hadde sett på den iløpet av mandagen. Jaha tenkte jeg, ingen som har dårlig tid i forsikringsverden tydeligvis.

Ringte de igjen idag og reiv meg litt, fortalte de hvor dårlig dette er av de da deres forsikringstaker tydelig har skyld i denne saken++.

Endte med at jeg fikk beskjed om å få bilen reparert så fort som mulig og fikk leiebil i mellomtiden! :)

Ergo: gjelder å hisse seg opp, og å mase så går det tydeligvis greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forsikringsselskap er det dere bruker egentlig?? Jeg kjørte i ræva på en lastebil i fjor vinter(Samme tid som nå). Ringte selskapet, Nemi Forsikring, og forklarte hendelsen. Skrev skademeld osv, scannet og sendte den inn til dem. Dagen etterpå kunne jeg sette bilen til takst og rep. Leiebil fikk jeg en time etter kræsjen.

14 dager etter var bilen ferdig rettet! Var skade for 95 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...