aksel_christoffer Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 har byttet toppakning på m20b20 1990 mod. reg reim står riktig. startet og gikk bra før det ble demontert, men ikke nå.. starter går veldig kjapt i forhold til tidligere. får bensin, gnist osv.. virker som det ikke er noe kompresjon? noen som vet hva problemet kan være eller forslag til hva som bør sjekkes?
aksel_christoffer Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 kan tenkes det:P vridde noen ganger rundt på kamhjulet før jeg satt den på merket sitt og huka på reima. vri den en runde til da? takk for svar
Bellen Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Nei.. Vri den ei halv runde, eller vri veivakslingen ei runde.
aksel_christoffer Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 ok. tar av reima på kamhjulet og vrir veivakslinga en runde rundt. så på igjen?
Joachim_M5 Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Herregud....Hvis veiva og kammen står på merket sitt, så er det riktig...!! Nytter da ikke å snu veiva eller kammen en runde da, kommer jo på akkurat samme plass! Og hvis det er noen som greier å huke sammen dette så kammen står 180grader feil så har man strengt tatt ikke noe borti ei registerreim å gjøre, og bør få fysisk hjelp av noen som er kyndige..!
aksel_christoffer Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 Ja var det jeg trodde. for når jeg prøvde å vri på kun veiva, butta det jo i ventilene når kammen stod på sitt punkt.. andre forslag til hva det kan være da?
tonyku Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Kan og være at det er noen av ventilene som henger litt.
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Det er mulig å sette veiva 180grader feil og den vil stå på merket sitt. Løft av kammen, og vri veiva EN runde så den står på merket igjen. Sylinder 1 i TDC og ventiler lukket.
engen90 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Ehh nei. står veiva pa merkinga si så kan den da ikke stå 180 grader feil og samme med kammen.
e30 tic Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Det er mulig å sette veiva 180grader feil og den vil stå på merket sitt.Løft av kammen, og vri veiva EN runde så den står på merket igjen. Sylinder 1 i TDC og ventiler lukket. Er du som har rett her.. vesentlige ting å sjekke
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Ehh nei. står veiva pa merkinga si så kan den da ikke stå 180 grader feil og samme med kammen. Eeeh jo? Tenk NØYE gjennom detta, then get back to me.
Forbiss Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Kammen kan stå feil i forhold til veiva. Viss du turner veiva ein runde så går kammen ein halv runde så du kan sette kammen 180 grader feil i forhold til veiva sjøl om det stemmer med merkene.
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Engen90: Tenk over dette. Når veiva står i syl 1 TDC, så skal sylinder 1 fyre. Kammen står i 1 syl 1 TDC på merket sitt. Dvs begge ventiler lukket klar for fyrings. Du lar kammen stå klar for fyrings i syl 1 tdc, men snur veiva en rundt (360gr). Da står sylinder 1 klar for innsug. MEN den står på merket sitt for det om. Og det vil kammen gjøre også. Oiiiiiiiiiiiiiiii EDIT: For å klaregjøre litt, veiva kanke stå 180grader feil og stå på merket sitt, men den kan stå 360 grader feil
e30 tic Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Ehh nei. står veiva pa merkinga si så kan den da ikke stå 180 grader feil og samme med kammen. Eeeh jo? Tenk NØYE gjennom detta, then get back to me. Skal bli morro å se her nå, tok et kjapt søk på google, og dette har vert diskutert en del før også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå