karsten Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Hei slliter med å få varme i motor/kupe på 530'n. skiftet termostat, webasto funger som den skal, nok kjøleveske. Men for ikke varme i motor og kupe, plager jeg motor blir det varme til slutt.. har tettet "nyrene" med papp får å se om det hjalp, men nei. kjørte 4 mil, når nesten var hjemme kom varmen. sitter det noen sensor på motor eller noe annet sted som kan styre dette?? ute tempen er også i orden. Har hørt noen har nevnt den kjøleren som sitter på EGR rør, at den har en termostat som kan fororsake dette, men er litt usikker.. Hjelp og tip mottas med takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Det er tydeligvis et skille rundt 2000-2001 mht EGR kjøler eller ikke. Så du må enten oppgi de 7 siste siffer i rammenummer her eller gå hit for å sjekke om du har EGR kjøler eller ikke. www.bmwfans.info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 bilen er produsert 5/2001, og jeg vet jeg har EGR kjøler. men sitter det noe termostat i den som kan lage "kluss" i kjøleanlegget til bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Se litt ned på sida i denne tråden, så ligger det en veldig bra DIY på skifte av AGR-termostat: viewtopic.php?f=1&t=212166 Jeg skiftet denne først av alt på min, og alle problemer med varme i kupe/temp på motor var løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 noen som har pris på den? 11712247723. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 457,- for den på GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Billig del dette ja, og den er enkel å skifte. Trenger ikke lufte systemet etterpå heller, det renner ut maks en desiliter væske ved demontering. Eneste som er litt knot er å få av den slangen som ligger over termostaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 500,- altfor dyrt... for en plast dings... da fryser jeg litt til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Sliter jo endel på motoren da, det er jo litt kjipt. I tillegg til at du fryser da. Men det er jo ditt valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 blir nok bestilt i morgen tenker jeg. liker å ha kjærra i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå