BMWE39turbo Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Er rimelig lei den høye traktorkaklinga fra min 4sylindra diesel.. Blir drittlei når eg står med vinduet nede å prøver faktisk prate med andre, men blir nesten overdøyd av en traktormotor.. (overdriver gjerne litt nå men..) Er det mulig å få på noke isolering under panseret for å døye lyden litt? Isåfall tips til type isolering?
BMWE39turbo Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Haha, ja, men tenker også generelt, vil prøve å få den forferdelige kaklinga dempa Og ja beste er vel å kjøpe bensinbil, men det får bli til neste gang!
Dan Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Mulig det går an å bytte ut den dempinga som er der med noe mer effektivt. Du får høre litt rundt omkring på delesjapper etc om det finnes. Bensin med litt gamp er definitivt å foretrekke ja
BMWE39turbo Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 http://www.designengineering.com/catego ... tic-lining Kanskje dette er brukende? Eller? Om noken har gode tips om hvilke produkt som funker til dette så må en rope ut!
Stonescream Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Du kan jo forsøke dempemateriell som de bruker på seriøs bilstereobyging eller gankse enkelt som man slenger inn for å redusere støy i en vanlig bil. Feks, kan du løsne dempegreiene som ligger under panseret og sette på noe som gjør metallet mer dødt, feks plater som fra dynamat ( koster en del) eller tilsvarende ). Jeg brukte noen biter fra en rull jeg kjøpte fra dynabel på kjøkkenvasken fra IKEA og den steg 3000 i verdi for meg. Mye mindre klank og bølgeblikklyd bare med noen lapper her og der. om du går til bilradiospes.no og ser på dempemateriell har de dynamat sett der på dynabel.no har de den rullen jeg kjøpte som ikke kosta så mye. Heter Audio-System ALU-BYTUL 200 dempematter Dette vil ta bort noe av støyen, men du må også ha "skumplater" eller lignende for å dempe enda bedre, og da trenger du noe a la de skumplatene de har på biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... Lyddemper/ du må ta en som tåler varme osv og det er ikke så bra å ha i motorrommet slike som suger opp fuktighet osv. Blir bare rust og drit som resultat.
BMWE39turbo Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Okay, så biltema funker det altså? blir ikkje for varmt og det smelter nedpå motoren eller lignende? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... te-369214/ Tenkte eg skulle prøve dette, under panseret, men tar dette opp fuktighet og olje og slikt? Den eg linka til istad står det jo at den motstår vann og olje og et eller anna, virker som skikkelige greier? Og blir vel ikkkje varmere enn 135 grader i en vanlig motor? Mange spørsmål, men kan ingenting av dette og vil heller ikkje ødelegge noke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå