hylle Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 Da fikk jeg omsider is motoren inn i bilen, hvordan det foregikk kan man se her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 22, 2012 Forfatter Share Skrevet April 22, 2012 Idag fikk jeg omsider fylt på med olje, bytta pakning på termostathus, laget erstatning for feste av coilpakken og litt div småting, Å så var det klart for oppstart, og den fyra på 1 forsøk, smud! Så nå har den blitt en 318is, Så da må vi jo se hva mer vi kan gjøre med denne. Neste uke kommer iallefall Sort sportsskinn interiør, så da får jeg montere det når jeg får tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 gikk jo fort der der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Motorbytte på 2.5 min er ikke gærnt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Heheh, tok to og en halv time! Hadde en kjip opplevelse i rushet imorges, dynamoen har tydeligvis tatt kveld for noe tid siden, og akkurat midt i rushet når jeg hadde en million ting å ordne så konka hele dritten. Ringte politiet, og de stod faktisk å passa på bilen store deler av de to timene jeg brukte på ordne det jeg måtte gjøre, og etter det kjørte de meg til lageret mitt så jeg kunne hente nytt batteri så jeg fikk kjørt den til verkstedet.. super creds til dem! Fikk bytta dynamoen ikveld til en annen, så nå lader den bra! Fikk tak et Sort sportskinn interiør. så da måtte det monteres. Litt vask og rens. I bilen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKME30 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Dette ser supert ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Joda, det kommer seg.. Glemte å legge ut her, shina opp vinterhjula litt, og slang på noen sommerdekk. Jeg vurderer å selge de som er 8,5 og 10x17. Men får se hva det blir til. Muligens jeg får dekk på de før vårmønstringa 5.mai! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Nå har jeg jo montert sort skinn interiør. da ble hattehylla litt vel blå. vurderte trekke det opp, men rota det ned til å bare spraye den med tekstilspray, ble et veldig bra resultat egentlig. Får se hva som skal skje fremover, må ha skivebrems og sperrediff iallefall, Og imorgen skal jeg få satt inn turteller i speedometeret, siden dette har klokke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 kult å se timelapsen av motorbytte var det bare på med olje så tut å kjør? ingen problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 På med olje og kjølevann, starta på første forsøk og gikk veldig pent, så det var ikke noe problemer der. I ettertid har jeg tatt bort vibrasjonsdemperen rundt hardykoblinga, da girvelger tok litt borti ved 1,3,5 og revers. Byttet også dynamoen igår, da den var kaputt. Bilen er i daglig bruk, så jeg er litt usikker på om jeg skal få lakka den, men har iallefall fått tak i 4 stk rustfrie dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Hvor handla du den tekstilsprayen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Den kjøpte jeg på sthanshaugen farvehandel, i Oslo. før jeg lakka var den flekkete som faen med noe jeg ikke fikk bort. tipper et par strøk til hadde gjort susen men, gikk tom for maling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Hadde en time til overs ikveld, så jeg gikk igang med å bytte ut den kjedelige klokka til turteller. Ganske grei skuring å få skrudd opp å ta ut turtellern. Viktig å huske bytte chippen, i dette tilfellet har jeg fra en 318is. slik at det blir helt likt. Med 6er chip ville det blitt bare tull. da ser det etterhvert slik ut: Og ferdig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 sweet! ser bare bedre å bedre ut dette. HVilken tekstilspray brukte du? Noe biltema greier eller skikkelig fra fargeforhandler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Det var ordentlige greier, Kosta 179,- På st.hanshaugen farvehandler. Kan sjekke hvilket merke det var imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå