[P][M][H] Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Hei, har satt på xenon i tåkelysa mine på e61 2005 modell. D funket utmerket bra i starten(litt over en uke) og hadde bra lyskvalitet(kjøpt fra realcar). Mn så bynte tåkelys pæra på venstre å slutte å funke. Dn slår seg på inni mellom mn er ikke på i mer enn 1min ca. Blant annet når man starter bilen så slår den på men etter ca 1min slutter den å funke. Hadde samme prob med led pærer jg hadde der før. Trodde d skjedde pga dårlige pærer dermed byttet til xenon mn hjalp fortsatt ikke. De orginale pærene jeg hadde rett før led derimot funket bra. Aldri noe prob med dem. Noen som har vært borti dette prob? Hørte noe om at det kunne hatt noe med dynamo å gjøre??:s NOEN BRA ANBEFALINGER TIL XENON-KIT FOR TÅKELYSA PÅ E61. NOEN SOM IKKE GIR FEILMELDINGER, BLINKER ELLER BLIR ØDELAGT ETTER AT MAN VASKER BILEN
Reef89 Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Har du digitalt xenonkit? Vist ikke så får problemer da CANbusen finner det. samme gjelder led pærer du må ha CANbus canceller forankoblet.
Reef89 Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Motstand fåes for eks her: LED pærer: http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=5087 Xenon kit (ikke digital) : http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4684
[P][M][H] Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Takker for rådene. Da får jeg fikset det nå.
[P][M][H] Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Forresten noen tips ang hvordan jeg kan sette selve belasteren så at den ikke får noe vann på seg ved vask osv. En pose rundt d eventuelt?
Reef89 Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Ballastene til xenon? ikke gjem de i pose de trenger kjøling via bremsekjølkanalen. Da jeg hadde xenon så bare stipset jeg den fast i skruene til sprutedeksler under fangeren, den låg altså oppå dekselen og fikk luft via kanalen. De er vantette så vann trenger du ikke å bekymre deg over:)
[P][M][H] Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Bremsekjølkanalen er i ballastene elr? Vet du om noe bra plass for dem til e60/61. Hvor i fangeren kan man legge dem så at de ikke blir liggende ett sted der det samler seg vann i fangeren. Kjøpte av RealCar og de mente at disse tåler vann men ikke monter dem ett sånt sted der d samler seg vann og at en pose over dem hadde vært bra.? Takker for råd. håper på ett svar før 12 siden skal levere til verksted rundt den tiden:)
Reef89 Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Du får jo også ferdige skjøte kabler som du kan bruke for og plassere ballastene lengre vekk, de ledninger som er der no er jo veldig korte. Da kan for eks. Plassere de bak lyktespyleren, men da må du nok av med fangeren.
[P][M][H] Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Rakk ikke å levere den idag så får den levert imorra. Skal si fra til ham å skjøte ledninger og legge ballastene et annet sted. Forresten har merket en ting til at etter hver gang jeg vasker så blir d litt prob med dem. De funker da helt fint i 1 min så slår de seg av. Slår jeg da av bryteren på tåkelysa og skrur det på igjen etter en god stund så funker de helt perfekt igjen men så slår de seg av igjen etter ca 1 min og sånn fortsetter det hele veien.
[P][M][H] Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Fikk satt på nye xenon ballastere men de var neppe noe bedre. de blinker og noen ganger skrur seg helt av:@!! Vet noen her om noe bra xenon kit som passer e61. Noe som ikke slår seg av etter en vask av bilen og blinker osv..
[P][M][H] Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Noen som vet om bra xenon-kit samt ikke all verdens dyrt?
Reef89 Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Prøvd det som selges på GS? de er spesial laget til E60/61 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /45591.jpg
[P][M][H] Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Det låter jo bra. Men noe kit du har prøvd på bilen din som har fungert bra?
Reef89 Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Nei egentilig ikke først så kjøpte jeg noe jalla fra vvme noen ganger varte noen uker/mnd. Så til slutt kjøpte jeg ett digialt fra megalys.no som var helt ok, men ballastene ryker jo heletiden så ble dritt lei hele xenon og gikk over til LED, no problems at all
[P][M][H] Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Sliter med akkurat det samme. Ballastene til XD Lights fra realcar varte såvidt en uke. Det er skikkelig irriterende hvertfall for en som ikke kan skru selv med tanken på at for å bytte ballastene så må man av med hele fangeren. Men har du noe peiling på xenon kit til GS. Problemet med LED er at de har ikke så bra lysstyrke. Har prøvd de du hadde på bilen din før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå