in2you Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 BBS'ene sitter jo som et skudd på den bilen! stilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Napajiri Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Helt rå bil du har sjef. Har en 318i 96 touring med lyst skinn selv å er helt konge. . Om du har tid kan du forklare meg åssen jeg går frem for å bytte hjullager forran? Å hvor jeg burde kjøpe de henn. Biltema er jeg skeptisk til mvh touring bimmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet April 14, 2012 Forfatter Share Skrevet April 14, 2012 Helt rå bil du har sjef. Har en 318i 96 touring med lyst skinn selv å er helt konge. . Om du har tid kan du forklare meg åssen jeg går frem for å bytte hjullager forran? Å hvor jeg burde kjøpe de henn. Biltema er jeg skeptisk til mvh touring bimmer. Takk takk Har selv lyst på skinn. Men det blir ikke prioritert enda. Jeg kjøpte fra Biltema. Dem bruker SKF sine lager så det burde jo holde en stund. Har hørt flere her inne som bruker Biltema og det funker enda. Løsne hjulbolter, jekk opp bilen. Bruk gjerne en støttebukk i tillegg til jekken så bilen ikke faller på bakken dersom dette skulle skje. La gjerne bilen stå i gir i tillegg til håndbrekk. Skru ut hjulboltene og ta av hjulet. Etter det så kan du skru av bremsekalipperen, denne sitter fast i 2 bolter på baksiden av hjulspindelen. Denne henger du bare opp i demperen med en strips eller en ståltråd. Vær forsiktig så du ikke får knekk på bremseslangen slik jeg gjorde. Da sprekker den ved neste brems. Som regel står bremseskive fast med 1 umbrakoskrue. Denne skrur du ut. Kan sitte litt men løsner som regel greit. Neste oppgave er å få av "lokket" som er midt på navet. Jeg brukte ett stort flatt skrujern. På den gamle mutteren som står på spindelen så er det banket inn 2 "haker" som låser mutteren. Disse må du banke "ut" for å skru av mutteren. Mutteren satt ikke så hardt hos meg. 46mm kopp trengs på denne. Deretter er det bare å dunke ut hele spindelen fra navet. Som regel sitter den innerste lagerskålen igjenn på navet. Her brukte jeg en 2 kloet tæsj fra biltema. Satt ikke så fast som man skulle ha det til. Så vasket jeg navet med litt bremserens før jeg tok en gummihammer og en 36mm kopp? Skal ligge jevnt med den innerste lager ringen på det nye lageret, å dunket det forsiktig på plass helt til den ikke gikk lengre. Så var det bar eå finne fra momentnøkkelen. 290nm skal vell mutteren strammes med. Så brukte jeg en fin for å file nye spor til den låsinga på mutteren. Satte på navkoppen, skrudde fast kalipperen, satte på hjulet og strammet boltene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet April 14, 2012 Forfatter Share Skrevet April 14, 2012 BBS'ene sitter jo som et skudd på den bilen! stilig Yes Skal google meg fram til en grei dimensjon på dekkene ikveld. Lurer på om 205/40 og 225/40 blir bra Får greit strekk da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 kjører selv med 205/40-17 på mine 8,5.. syns det er ganske ålreit strekk eg ivertfall hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet April 14, 2012 Forfatter Share Skrevet April 14, 2012 kjører selv med 205/40-17 på mine 8,5.. syns det er ganske ålreit strekk eg ivertfall hehe Akkurat Så det på bildene dine. Mine felger er jo til 5-serie så spec er som følgene. 8.5" ET12 forran. Mulig det blir 205/40 der. 10" ET28 bak. Mulig det blir 225/40 der. Ellers så er jo bilen senket med justerbar høyde. Jeg skal prøve å unngå å valse hjulbuer. Viss noen har noen formeninger om bredde, høyde osv så takker jeg for det. Tenkte å bestille dekk til uka alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet April 15, 2012 Forfatter Share Skrevet April 15, 2012 Kveldsbilde 9 minus ute så det blir enda en stund sommerfelgene kommer på :-\ Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Ser ut om katta passer godt på M-Contour felgene, for de kunne jeg tenkt meg igrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Så bilen din sto utenfor gydakiosken på vollan i 3 tia idag. Kjente den igjen med engang jeg så den gule lyktefilmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Så bilen din sto utenfor gydakiosken på vollan i 3 tia idag. Kjente den igjen med engang jeg så den gule lyktefilmen Ja det stemme det Måtte stoppe å kjøpe meg en soft-is Var jo hele 9 grader ute idag. Ser ut om katta passer godt på M-Contour felgene, for de kunne jeg tenkt meg igrunn Katta er en grei linselus den Tips til dekk anyone? 8.5" ET12 og 10" ET28. Moderat senket 195/40 og 235/40? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Tro ikke du skal gå noe breiere en 225 med 28 i et, med mindre du har kjøpt camber justeringstag bak eller skal ha den veldig høy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Akkurat. Regnet nesten med det. Bak går felgen nesten kant i kant med skjermbuen. Får prøve med 225/40 bak da. Eller blir det mere riktig med 45? Tror 195/40 blir bra forran. Der går felgen ca 3mm utenfor skjermbuen. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2012 Mangler bare å sleppe den 4-6 mm forran og en polering så er stuket i boks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Ser du og har fjerna oblatene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ser du og har fjerna oblatene Jah kjøpte helt nye skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg