S.Hafsmo Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Hvilke produkter er best egnet for å gjennopprette den opprinnelige glansen i treverket i bilen? Spesielt plata i midtkonsoll er tydelig matt i forhold til resten av listverket.
S.Hafsmo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Får prøve og svare meg selv. En link til produktene Edwin (Bimmerforums) brukte på sitt treverk. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/345472 Så gjenstår bare å finne ut hvor man får tak i dette.
Odd-M Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Er det EKTE treverk?? Som regel er det bare imitasjon i plast, kanskje tre med klarlakk over i enkelte biler. Tror du må opp på Bentley- og Rolls-klassen før det begynner å bli ekte vare. Er det plast eller lakk på det kan du bruke vanlig bilpolish.
F10525DA Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Etter prisen å bedømme (hvis du tar treverket som tilvalg ved nybilkjøp), så bør det være ekte treverk ja.....
Odd-M Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Nåja. E39 ble f.eks levert med "tre-lister" som standard. Det holder å åpne dekselet til CD-spilleren så ser man plastmangfoldet i all sin herlighet. Jeg har "titan-lister" i min bil, men det holder å tappe lett med fingeren for å avsløre jukset. Det er som regel bare plast i de aller fleste biler. Jeg har hørt at gamle MB har lakkert tre i midtkonsollen, men det tilhører nok sjeldenheten på dagens biler.
S.Hafsmo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Mener å ha lest at det er treverk med klarlakk over i E38en. Dog sikkert bare et syltynt lag, lagt over plastikk. Jeg kan jo kutte opp midtkonsollen og sjekke.
Yttervik Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 viewtopic.php?f=1&t=45309&hilit=e39+treverk Ifølge denne tråden er vel konklusjonen at det er ekte treverk i E39? Ble ikke helt klok på dette egentlig..
S.Hafsmo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Fra tråden Yttervik linker til: Er nok ekte tre, men tynt lag, for jeg klarte å knekke ene lista i gamle E39'n min fra 97, og det flisa det. Så da slipper kanskje å knekke mine lister? Edit: En tilfeldig brukers uttalelse, så kanskje ikke verdens mest troverdige kilde. The trim is real wood that is covered with a polyurethane clearcoat, so you can treat is just like car paint. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1701906 For E39 M5, men dog. A lot of them are burl, its real wood cut with a metal strip glued on the back. Ive actually cut into a trim piece because I was curious and yes its real wood (with lots of clearcoat on top)In fact, each car got it's trim made from the same cut of wood, to make the grain match as from one tree to another the shade and grain of the wood can differ drastically http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... inate.html
Yttervik Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Tror nok det er en form for tynt plastbelegg og/eller klarlakk på toppen av treverket ja. Ser for meg at vanlig poléring til billakk vil gjøre susen, men "prøv først på et lite synlig område" dersom dette er mulig? Fraskriver meg forøvrig alt ansvar ifm. poléring av interiørlister
S.Hafsmo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Sender bare regning dersom det ikke blir bra.
Yttervik Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Sender bare regning dersom det ikke blir bra. Hehe, ja gjør det du Men fra brøk til revolver; gi beskjed når du finner ut hva som fungerer (evt. IKKE fungerer). Har nemlig ganske matte paneler selv..
Mikael-B Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Har polert et titalls slike "treverk" lister, og bruker bare vanlig roterende polermaskin, Scholl maskinprodukter og passende pads. Har våtslipa endel av de og, riktignok kun med 3000 papir. Så det fungerer helt fint. Event. kan du bruke Swissvax sin Wood Polish, den har ikke så mye å si før den kommer i kontakt med ekte treverk (uten klarlakk over)
Yttervik Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Det bør vel også funke å polére listene for hånd mens de står på, og heller bare maskere rundt? Ser for meg det er mye stress å plukke av dette uten å ødelegge noe..
Mikael-B Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Ser for meg det er mye stress å plukke av dette uten å ødelegge noe.. Det er veeeldig lett. Det er lettere å ta av alle listene, samt midtkonsollen, enn å maskere og knote inni bilen for hånd..
hanssae Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Jeg gjør som BMW anbefaler , bruker cockpit spray http://accessories.bmw.com/internet_bmw ... omSpecial=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå