dejavu Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Heisan..vurderer en 520ia 2004 modell til rundt 200ooo. Det er vel blant de første e60. Kommer til å kjøpe bil med full servicehistorikk,så der ligger en form for trygghet. Men er det noe (og det er det nok) jeg bør være særlig oppmerksom på? Særlige feil på denne modellen. Har lest noe om varmeelementet i setene, og dugg i lyktene??. Andre ting, f.eks. med automatkassen? Takknemlig for svar,evt. link til lignende tråder. Det haster selvsagt litt,ettersom jeg står på hugget til å åpne lommeboka...(-:
Reef89 Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Kan vel bare si med engang at automatkassen er ikke noe dårlig på disse. Min for eks. maler som ny. life time olje? tøv! Skifter du olje på kassa blir det plutslig en ny bil og kjøre. E60/61 er fantastiske biler, en drøm! Ta deg tid og les dette før ett kjøpt vis du har mindre peil på E60. http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/
dejavu Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Kan vel bare si med engang at automatkassen er ikke noe dårlig på disse. Min for eks. maler som ny.life time olje? tøv! Skifter du olje på kassa blir det plutslig en ny bil og kjøre. E60/61 er fantastiske biler, en drøm! Ta deg tid og les dette før ett kjøpt vis du har mindre peil på E60. http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/ Interessant lesing der. Og ikke noe som skremmer egentlig. Objektet jeg kjøper er en 2004 mod. som har rullet 86 tusen. Alle servicer gjennomført. Norsk bil og 1 eier. Ingen åpenbare røde lyså se! Tenker jeg slår til. Det blir færre og færre rekkseseksere tilgjengelig i overkommelige prisklasser. Hvor ofte bør en skifte oljen i automatkassen? Ser i ovenstående link, at noen til og med har fått trøbbel etter å ha byttet den....
Reef89 Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Olje skift på kassa er nok en gang. Jeg skiftet får 1år siden og bilen er fredeles *ny*, giringen er silkemyk og girer når den skal. Men en bil som har gått 86 med en eiger, mest sannsynlig ikke rævkjørt så er det nok lenge til den trenger det. Du merker når det trengts ved feil gir valg, treg i gir, nøkker ved girskifte osv. Slik jeg hadde på min før jeg skiftet.
dejavu Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Da er det nok bare timer innen jeg joiner e60 klubben. Gleder meg! e39 selges...
LarsBMW Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Skift før kasse begynner å Fuske...!! Før 100.000km. 60.000km hvis du drar mye henger/kjører hardt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå