mudbug Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Hei! Jeg fikk oljeslekkasje rett under veivhusventil. Jeg regner med at det er pakning på filterhus som er gåen. Jeg trenger tips og erfaring for å bytte pakning. Takker for rådet.
gullsakar Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 sitter ikke pakning på filterhus lengre ut mot vifta..? kan vel kanskje renne ned langs blokka men sikker på det ikke er ventilen som lekker? just asking... henger meg også på for å høre evt tips andre kommer med..
mudbug Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 her er bilder:. Tror dere at det er pakning på oljefilterhus?
gullsakar Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 du har vel m52 motor.. tar jeg ikke helt feil er oljefilterhuspakning (rødt) plassert her.. (brunt) er der du har olje så det kan det jo faktisk være.. har faktisk samme på min (i små mengder) så følger med her... sett meg på plass hvis jeg tar feil på bildet...
mudbug Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 du har vel m52 motor.. tar jeg ikke helt feil er oljefilterhuspakning (rødt) plassert her.. (brunt) er der du har olje så det kan det jo faktisk være.. har faktisk samme på min (i små mengder) så følger med her... sett meg på plass hvis jeg tar feil på bildet... Yeep. det er riktig pakning er på røde ringen. Her er bildet som jeg henter fra internett.
mudbug Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Er det noe som vet hva det betyr??? Installation: Check dowel sleeves for damage and correct installation position
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Dowel sleeves er sporet huset sitter i. Slike "guide" pinner.
mudbug Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Dowel sleeves er sporet huset sitter i. Slike "guide" pinner. Takker.
mudbug Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Ser ut som det er ca. 3-5 timers arbeid. Nå er det veldig kald ute
Stonescream Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Har faktisk olje på eksakt samme sted, så må kanskje frem med samme fremgangsmåten jeg og. Bare usikker på om det kan være olje fra toppdekselpakningen, eller om den vil gå ned på andre siden av motoren. Jeg blir stående i garasja på jobben en lørdag tenker jeg.
mudbug Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Har faktisk olje på eksakt samme sted, så må kanskje frem med samme fremgangsmåten jeg og. Bare usikker på om det kan være olje fra toppdekselpakningen, eller om den vil gå ned på andre siden av motoren. Jeg blir stående i garasja på jobben en lørdag tenker jeg. Toppdekselpakning har jeg skiftet i sommeren. Jeg håper det er pakning som koster 71 kr. Jeg har lest i de fleste tilfeller er oljehus knukket som gir lekkasje.
mudbug Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Her er en DIY http://www.bmwtips.com/tipsntricks/oil/housing.htm
mudbug Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Det står i DIS at hvis nødvendig demonterer servopumpe. Er det noe som har skiftet denne før??? Er det nøvendig å demontere servopumpen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå