idarjak Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Hei, jeg har en BMW e39 520i 98' som jeg skal bytte toppakning på. Det har lenge vært ett problem med luft i kjølesystemet, så verkstedet kjørte en kompressjons test. Ut av testen fant de ut at det var en liten lekasje i sylinder nr 3. Så de mente det enten var toppen som var en sprekk på, eller at det mest sannsynlig var toppakningen som var ødelagt. Jeg får ny toppakning på tirsdag/onsdag, begynner å skru opp toppen på mandag. Det jeg lurer på er om det er noen med erfaring fra å skifte toppakning på disse? Er det noe spesielt jeg må være obs på? Noen spesialverktøy nødvendig? Kommer bilder fra arbeidet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idarjak Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Siden du har enkel vanos ( er vel det på 98 modell ), tror jeg du må låse register slik at det ikke flytter på seg, men har ikke sett så grundig. Noen sier at du bør skifte også pakningene på skruene for at dekselet skal sitte godt nok tett. Du har til og med på godt gammaldags norsk her: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=187761 seek and thou shall find ( nå går jeg ut i fra at det er toppdekselpakning og ikke toppakningen du skal skifte? ) toppakning er adskillig mere arbeid, du ser mer her: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=5572488 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Han mener toppakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 jaja, lykke til. I hvert fall noe lesestoff på link nummer 2 fra meg selv om det ikke ser ut som det er noen som er for m52 motoren. ( m54 ser det ut til). Kanskje det står noe i bentley manualen om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idarjak Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Takk for svar! Hvordan låser jeg registeret? Holder det å merke opp hvor tannhjulene står? eller må de "låses" fast? Jeg har bestilt alt av pakninger jeg kommer til å trenge! I morgen kommer de første bildene fra arbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå