Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

tok noen timer på verkstedet i dag og .

i dag har jeg tappet oljen og sjekket ut denne etter første oppstart.

her var det MYE bensin i oljen :( teorien min er at den har vært så tungstartet pga dårlig jordpotensiale og dermed har alle bensinen rent nedover silynderveggene og ned i oljen og noe ut i eksosen . dette med dårlig jording fikk jeg bekreftet i dag da jeg prøvde å feste ny 25mm jordkabel fra minus til toppen, da fyret den umiddelbart og gikk rent.

uansett, her er dagens gjøremål :twisted:

fikk jeg tak i epoxy for metall sån at hullet i tanken tettes med dette også får vi får se om et par dager om dette holder tett.

D4E1DC00-2940-4B45-B6AF-6D166CDFC52B-7913-0000041342320BB4.jpg

det ble også innstallasjon av den nye bensinpumpen. I instruksen står det at pumpe skal plasseres så nærme tanken som mulig, vel det nærmeste jeg fikk plassert den var der hvor bensinfilteret sitter. den klarte ikke å pumpe bensin frem til motoren men dette skyldes vel at rørene var tomme for bensin og bilen er gjekket opp og står helt på halv 12.

vanntette kontakter fra wurth.

AEE07D56-1C4E-41AD-8083-DFC13B0E1E87-7913-0000041350D2D345.jpg

verktøy:

jeg lodder stort sett alt av kontakter på bilen så jeg skal slippe evt dårlig kontakt i fremtiden.

DE2632B5-EE32-4A37-B452-E8F250FEF716-7913-000004134C718820.jpg

håper at dette holder seg gjennom de våte elementene som er under bilen.

3993F35B-905A-4EF6-A4DA-4AE07FA3B9FB-7913-0000041367652CC1.jpg

8465255C-9129-4994-9FE2-28506E914DAE-7913-00000417C29BE865.jpg

håper denne klarer å pumpe bensin når rørene har fylt seg opp igjen. regner med at den ikke klarer å suge opp bensin fra tanken når rørene er tomme.

B627A491-7BA7-4B90-B261-B5FD36DAA884-7913-000004135F776A24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg husker så skal facelift ha pumpen i tanken.

Med ditt opplegg så er det mulig at du må ha en fødepumpe i tanken for at det skal fungere, tror det kan ha noe med opplegget av rør osv. i/utenfor tanken.

så det du sier er at orgpumpa burde også pumpe ? koblet i paralell bare? de pumper med forskjellig trykk da, spørs om den org pumpa klarer å holde følge med den store. nye pumpa passer ihvertfall ikke i tanken. da må jeg evt kjøpe en walbro 255 ?

tipper at noen har fått til dette før meg [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg husker så skal facelift ha pumpen i tanken.

Med ditt opplegg så er det mulig at du må ha en fødepumpe i tanken for at det skal fungere, tror det kan ha noe med opplegget av rør osv. i/utenfor tanken.

så det du sier er at orgpumpa burde også pumpe ? koblet i paralell bare? de pumper med forskjellig trykk da, spørs om den org pumpa klarer å holde følge med den store. nye pumpa passer ihvertfall ikke i tanken. da må jeg evt kjøpe en walbro 255 ?

tipper at noen har fått til dette før meg [-o<

Jeg ville kjørt org pumpa i tanken til en catchtank for så å koble den nye pumpa på catchtanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg husker så skal facelift ha pumpen i tanken.

Med ditt opplegg så er det mulig at du må ha en fødepumpe i tanken for at det skal fungere, tror det kan ha noe med opplegget av rør osv. i/utenfor tanken.

så det du sier er at orgpumpa burde også pumpe ? koblet i paralell bare? de pumper med forskjellig trykk da, spørs om den org pumpa klarer å holde følge med den store. nye pumpa passer ihvertfall ikke i tanken. da må jeg evt kjøpe en walbro 255 ?

tipper at noen har fått til dette før meg [-o<

Jeg ville kjørt org pumpa i tanken til en catchtank for så å koble den nye pumpa på catchtanken.

aha, men vil ikke den store pumpa tappe catchtanken før org pumpa rekker å holde den full ? eller burde returslangen flyttes til catchtanken kanskje ? da vil det jo være bensin der hele tiden.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retur fra fuelrail til catch og så en overflow fra catch til returslangen på org. tank.

okai, da har jeg forstått. hvor stor pleier en bensincatch å være ? dette er noe jeg hellst ville ha unngått å ha men må man så må man :S denne får kanskje plassi motorrommet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en fordel å ha den nærmest mulig fødepumpe...

da er vel et alternativ å montere en tank i reservehjulbrønnen da sikkert.

jeg får se på litt alternativer. jeg vil ha 400hk uten å ha masse ekstramonterte tanker osv i bilen. kanskje det finnes en pumpe som er god nok til å montere inni tanken ? så bare selger jeg den pumpa jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en fordel å ha den nærmest mulig fødepumpe...

da er vel et alternativ å montere en tank i reservehjulbrønnen da sikkert.

jeg får se på litt alternativer. jeg vil ha 400hk uten å ha masse ekstramonterte tanker osv i bilen. kanskje det finnes en pumpe som er god nok til å montere inni tanken ? så bare selger jeg den pumpa jeg har.

Ja, det finnes. E30 er kjent for å få problemer med tilførsel når man har under halv tank på bane så catchtank er en fordel.

Langs gata tror jeg ikke du skal få noe problemer med å kun kjøre en oppgradert pumpe i tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en fordel å ha den nærmest mulig fødepumpe...

da er vel et alternativ å montere en tank i reservehjulbrønnen da sikkert.

jeg får se på litt alternativer. jeg vil ha 400hk uten å ha masse ekstramonterte tanker osv i bilen. kanskje det finnes en pumpe som er god nok til å montere inni tanken ? så bare selger jeg den pumpa jeg har.

Ja, det finnes. E30 er kjent for å få problemer med tilførsel når man har under halv tank på bane så catchtank er en fordel.

Langs gata tror jeg ikke du skal få noe problemer med å kun kjøre en oppgradert pumpe i tanken.

ja bilen er ment for bruk langs gata. da er vel dette en grei pumpe å bruke ? er det plug and play i tanken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med facelift og catch er at du ikke får drivstoff fra venstre til høyre halvdel. Kan få halvgod virkning ved å dra retur fra catch ned til org retur i tanken men tar du den til toppen av tanken f.eks så får du ikke brukt stort mer enn høyre halvdel av tanken.

En deutswerks pumpe intank gjør susen på gata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med facelift og catch er at du ikke får drivstoff fra venstre til høyre halvdel. Kan få halvgod virkning ved å dra retur fra catch ned til org retur i tanken men tar du den til toppen av tanken f.eks så får du ikke brukt stort mer enn høyre halvdel av tanken.

En deutswerks pumpe intank gjør susen på gata :)

da blire nok å bare satse på intern pumpe. har du evt en link til pumpen du nevner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...