Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

i dag har jeg impregnert setene, og man kan vel si at fargen kom tilbake igjen. 8)

01576FDE-A1B1-4CFC-BBAF-BB1C5F022461-636-0000011727236D62.jpg

ble litt pirkejobb i dag også. noe jeg har ventet med å gjøre, men nå er det gjort.

har hatt manglende sted å feste oljekjøleren, grunnet litt korte slanger osv. @så tenkte jeg med meg selv at jeg kan jo lage braketten til IC og oljekjøler sammen.

så her er litt av materiellet som er bukt.

stiv rustfri 4mm plate

A28D2E4B-CD8D-4725-BA70-FDC9677F6746-636-000001172CAD703B.jpg

løse popgjenger.

A9BB11B1-06A3-49F4-A7D8-B5108354A9C5-636-000001172F30AE71.jpg

og div festemateriell.

5EAE326E-8EB1-48FA-90B6-C17D91847EF2-636-0000011733FFF562.jpg

monsterbilen :twisted:

5FFEFDF1-DDB7-4B16-A639-E64F07D68B4D-636-00000117364B4471.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har dårlige erfaringer med superflex diff foring. Har skjedd med både min å en kompis sin at stålhylsa nærmest bagasjen "detter ut" av sporet i den gule foringa. Men kan jo være med bare oss :)

Personlig vil jeg værtfall anbefale bmw motorsport diff-foring fra Koed, fungerer bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlige erfaringer med superflex diff foring. Har skjedd med både min å en kompis sin at stålhylsa nærmest bagasjen "detter ut" av sporet i den gule foringa. Men kan jo være med bare oss :)

Personlig vil jeg værtfall anbefale bmw motorsport diff-foring fra Koed, fungerer bra :)

Jeg har lest litt om akkuratt det der men jeg hadde den liggende og da bruker jeg den til den evt ryker. Denne bilen skal jo ikke akkuratt brukes veldig mye når den er ferdig heller. Men jeg bytter om den begynner å krangle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp !! Skulle demontere eksosen i dag for å trekke om eksosbandasjen, da så jeg at det var bløtt langs hele toppen. På eksossiden.. Det var rødt, altså kjølevæske. Kan hende det er olje der og men lekasje er lekasje. Har jeg strammet toppen for lite eller hva har skjedd ? Motor har kun startet uten turbotrykk. Studsene er arp bolter som er strammet med 90nm eller noe rundt der . Husker ikke nøyaktig momentet . Motoren er komptestet og har fra 8 til 9 i komp.3yne5apy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har sveisede kjølekanaler så den er planet en gang i tiden men jeg vet ikke når, men jeg vet at den ble ikke planet før jeg monterte den selv. Jeg kjøpte komplett motor i deler . Motoren har gått før og fungert. Har også snakket med en som mente at siden det var jernblokk så trengte man ikke plane den men at toppen må planes. Blokka er og o-ringet og da tenker jeg at jeg kanskje ikke har fått det tett pga at jeg må stramme til mer slik at toppen kommer i kontakt med pakning rundt hele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...