jan magnus Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 jeg trenger litt hjelp nå ! er det noen av dere som kunne målt hvor lang slange nr 11 skal være ? ser at denne er dyr å kjøpe inn ny så da skal jeg få den laget et annet sted for en hyggeligere pris.
jan magnus Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Skrevet Januar 22, 2013 for en uke ! idag fikk jeg montert sammen førerstol og byttet cluchpumpe. neste gjøremål på lista er å rydde rundt bil og i bil, og få tatt noe skikkelige bilder med skikkelig kamera.
jan magnus Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 i dag har jeg impregnert setene, og man kan vel si at fargen kom tilbake igjen. ble litt pirkejobb i dag også. noe jeg har ventet med å gjøre, men nå er det gjort. har hatt manglende sted å feste oljekjøleren, grunnet litt korte slanger osv. @så tenkte jeg med meg selv at jeg kan jo lage braketten til IC og oljekjøler sammen. så her er litt av materiellet som er bukt. stiv rustfri 4mm plate løse popgjenger. og div festemateriell. monsterbilen
jan magnus Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 hva mener folket om støttestaget til turbomanifolden ? to much? jeg har egentlig ikke noen andre forslag.
jan magnus Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Og da kan jeg bare avsløre at det der er den delen som ser best ut ifohold til pris på hele bilen. Røverkjøp på clas ohlson for 120kr . Måtte litt modding til med det gikk fort.
jan magnus Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Demontering av foring ca 10 min.
Tynes944 Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Har dårlige erfaringer med superflex diff foring. Har skjedd med både min å en kompis sin at stålhylsa nærmest bagasjen "detter ut" av sporet i den gule foringa. Men kan jo være med bare oss Personlig vil jeg værtfall anbefale bmw motorsport diff-foring fra Koed, fungerer bra
jan magnus Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 Har dårlige erfaringer med superflex diff foring. Har skjedd med både min å en kompis sin at stålhylsa nærmest bagasjen "detter ut" av sporet i den gule foringa. Men kan jo være med bare oss Personlig vil jeg værtfall anbefale bmw motorsport diff-foring fra Koed, fungerer bra Jeg har lest litt om akkuratt det der men jeg hadde den liggende og da bruker jeg den til den evt ryker. Denne bilen skal jo ikke akkuratt brukes veldig mye når den er ferdig heller. Men jeg bytter om den begynner å krangle
jan magnus Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Skrevet Februar 16, 2013 Hjelp !! Skulle demontere eksosen i dag for å trekke om eksosbandasjen, da så jeg at det var bløtt langs hele toppen. På eksossiden.. Det var rødt, altså kjølevæske. Kan hende det er olje der og men lekasje er lekasje. Har jeg strammet toppen for lite eller hva har skjedd ? Motor har kun startet uten turbotrykk. Studsene er arp bolter som er strammet med 90nm eller noe rundt der . Husker ikke nøyaktig momentet . Motoren er komptestet og har fra 8 til 9 i komp.
jan magnus Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Skrevet Februar 16, 2013 Motoren har sveisede kjølekanaler så den er planet en gang i tiden men jeg vet ikke når, men jeg vet at den ble ikke planet før jeg monterte den selv. Jeg kjøpte komplett motor i deler . Motoren har gått før og fungert. Har også snakket med en som mente at siden det var jernblokk så trengte man ikke plane den men at toppen må planes. Blokka er og o-ringet og da tenker jeg at jeg kanskje ikke har fått det tett pga at jeg må stramme til mer slik at toppen kommer i kontakt med pakning rundt hele ?
Kristov Skrevet Februar 16, 2013 Skrevet Februar 16, 2013 Da er oppstikket på ringene for stort. Normalt sett drar man til en gang på kald motor -> varmkjører -> etterdrar alle boltene en gang til.
jan magnus Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Skrevet Februar 16, 2013 Okai, rart at den har vært i drift før :/ også er det org pakning. Jeg har ikke strammet til å varm motor.
Kristov Skrevet Februar 16, 2013 Skrevet Februar 16, 2013 Okai, rart at den har vært i drift før :/ også er det org pakning. Jeg har ikke strammet til å varm motor. Du skal etterdra når den har blitt kald igjen etter varmkjøring. Jeg ville sjekket over at alle sitter med riktig moment nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå