Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 110 eller 120 nm avhengig av hvilken type arp bolter du har OM jeg husker riktig. Kunne dette før, men lenge sida jeg har hatt m20 nå :P

Skrevet
en ting å si GROMT prosjekt!!!

Takk for det :)

Jeg kjøpte boltene brukt og har ikke papirer . Jeg brukte heller ikke noe særlig med arp fett. Trodde det lille gamle på gjengene var nok, så da har jeg nok sikkert gjort en kjempeblemme , men som sagt , motoren er såvidt bare startet så jeg får kanskje reddet meg inn med å smøre på nytt arp fett og stramme til på nytt. Jeg husker at jeg ikke hadde arp fett mellom mutter og skive og det er vel derfor momentet har blitt feil. Har nok mye og si det fettet som jeg trodde var opskrytt !

Skrevet

Kan banne på at o ringene dine har for mye oppstikk.

Her hatt samme problemet selv.

Prøv å se om du får et 0.05mm følerblad inn mellom pakning og blokka. GJør du det kan du ta av toppen igjen.

82nm med fett er rett. Det er ikke der feilen er

Skrevet

Så hvordan fikser jeg dette ? Får man tynnere ringer evt ? Eller må jeg få frest de mer ned? Hva er optimalt opstikk ? Kan se ut som om det ikke blir turbomotor denne sesongen :/

Skrevet
0,3 mm oppstikk er vel en grei start.

får se om jeg får det tett med etterstramming først også får jeg demontere og måle om det fortsatt er lekk.. møkkajobb det her.

Skrevet

du må ikke se mørkt på det der, å løfte toppen på M20 er jo en kjapp jobb :)

Gamle motoren min gikk med 1 bar når jeg fikk den, og der var pianotråden fjernet :shock:

Gikk en stund det også.

Skrevet

Jeg kjøpte boltene brukt og har ikke papirer . Jeg brukte heller ikke noe særlig med arp fett. Trodde det lille gamle på gjengene var nok, så da har jeg nok sikkert gjort en kjempeblemme , men som sagt , motoren er såvidt bare startet så jeg får kanskje reddet meg inn med å smøre på nytt arp fett og stramme til på nytt. Jeg husker at jeg ikke hadde arp fett mellom mutter og skive og det er vel derfor momentet har blitt feil. Har nok mye og si det fettet som jeg trodde var opskrytt !

har ikek hatt fett på mine bolter og dro di til med 120nm og funka strålende siden..

Skrevet

har ikek hatt fett på mine bolter og dro di til med 120nm og funka strålende siden..

Hvis jeg også gjør det så tror jeg at toppen vil dra seg godt nedtil siden jeg kun har strammet med 90nm. Kanskje tråden graver seg litt mer inn i pakningen. 120nm er jo langt over specsa på studsa da ?

Skrevet

kan jo hende det blir tett.

ja jeg har finni ut det jeg, men gjorde dette midt på natta for å få ferdig bilen til jeg skulle på langtur på morran, så hadde ikke noe info om di så bare dro til :P hehe men har kjørt 10 000km med det uten problem på 1,6 bar med org pakning uten o-ring,,

på en m30 dette men har ikke noe å si det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...