Kristov Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 det er planen å sjekke i morgen når jeg våkner så da er det vel ikke mere å si enn at jeg kommer tilbake med mer info Lykke til og hold oss oppdatert!
jan magnus Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 Nå har jeg tittet på toppen og jeg gjør det enkelt. Jeg leverer toppen til planing. Rett og slett. Men jeg driver å prøve å finne ut av ventilene som stikker utenfor bunn av blokka. Disse må jeg jo få demontert . Da ser jeg at alle løftearmene må ut for å få ut de 3 ventilene jeg må demontere. Også prøver jeg å finne ut klaringen fra ventilene til løftearmene. Og der måler jeg 0.30mm men lese på forumet at det skaø være 0.25mm skal klaringen være den samme om man har en annen kam enn originalt ? Eller skal den være større som i mitt tilfelle ? Jeg har z45 kam
jan magnus Skrevet Februar 23, 2013 Forfatter Skrevet Februar 23, 2013 har målt ringene på nytt med digitalt skyvelær og da fikk jeg verdier på alt fra 0.3 til 0.35 så ringene er vel ok. imellom alt det triste med turbomotoren så fant jeg ut at jeg skulle vaske den andre toppen til sugemotoren og begynne å bygge sammen den med litt nye deler. dette er da motoren jeg skal godkjenne bilen med som 325. portingen på turbotoppen. original innsug.
jan magnus Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 Da er toppen endelig planet og beskjeden lød som følgende: toppen din var litt skjev i ene enden, så den er blitt frest 1,5 tiendels mm . Dette tilsvarer vel 0.15mm om jeg ikke regner helt feil ? Jeg skal fortsatt bruke normal tykkelse på pakningen ?
jan magnus Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Skrevet Mars 9, 2013 har fått litt nye deler i dag så jeg kan sette sammen motoren igjen og få bremsene opp og gå. men jeg mangler vifte før jeg får startet opp bilen og kjørt. noen som har tips til vifte til org radiator ? jeg har droppet viskosevifta.
BMW E30 325 Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Viskosevifta er utvilsomt noe av det beste du får til org raddis, ser ikke noe problem med den til litt vei kjøring
jan magnus Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 Sier du det ja ? Da må jeg kjøpe den brukt, tror jeg herpet denne når jeg demonterte den. Noen som har ?
jan magnus Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 ukas oppdatering. kompleterte og fungerende bremser. shinet og fikset opp thermostathuset med ny elektronikk. ny radiator sveiset inn innsugstemp kontakt i org ledningsnett for temp-føler det ankommet flere pakker i slutten av uken med nye deler så nå er det like før. eksostemp..
jan magnus Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 lite tilbakemld , men jeg kjører på jeg.. kan noen svare meg på om det er greit å bruke dette uttaket til oljetilførsel til turbo ? og skal disse slangene være så løse ? jeg har strammet det som kan strammes.
jan magnus Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 Dette er bilder som hører til spørsmålet En liten kosejobb til i morgen walbro 255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå