Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

nei, universal lufttemp til datasprut f.eks.

Jaha ! Dumt det ikke står noe navn på den da , man må vel legge inn ohm motstand verdier for at den skal vise riktig, og de har jeg ikke. Da blir vel denne liggende i esken der jeg fant den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren ferdig montert og elektronikk og datasprut er oppe og går! Fikk litt problemer med tuner studio når jeg skulle teste alt så jeg må prøve litt mer i morgen . Om bilen fyrer blir det en liten video ;) "stay tuned "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Fikk fikset problemet jeg hadde i går med megasquirten. Men jeg sliter med at jeg ikke får noe gnist på pluggen . Jeg måler konstant 12v på primærside (tilkoblingene) på coilen når tenningen er på. Er dette riktig ? Også satte jeg på en plugg rett inn i coilen men fikk ikke gnist når jeg kinnet motoren, prøvde flere plugger jeg vet funker. Hva skal egentlig til for å ødelegge en coil ? Har det skjedd noe i prosessen når jeg koblet til ms sprutet ig lagt over firmware eller map ? Trenger sårt hjelp !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha brent coildriveren da? Du lukter det i såfall når det skjer... det er riktig nok ganske vanskelig å få til på de nyere versjonene. Du kan jo ha ødelagt coiler også med helt feil dwelltider.

Så lenge alt er koblet rett, innstillinger er riktig og verken coil eller driver er død, så skal dette være en grei sak egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha brent coildriveren da? Du lukter det i såfall når det skjer... det er riktig nok ganske vanskelig å få til på de nyere versjonene. Du kan jo ha ødelagt coiler også med helt feil dwelltider.

Så lenge alt er koblet rett, innstillinger er riktig og verken coil eller driver er død, så skal dette være en grei sak egentlig

Jeg har verken hørt eller luktet noe uvanlig egentlig.. Men jeg har tenkt litt på om det kunne vært dårlig jording da jeg kun har jording i bunnpanne og en i topplokket over ventilene.. Jeg skal forske litt mer på dette i morgen. Men sålenge det er 12v inn på coilen så er vel utgangen på ms sprutet i orden ? Det er vel det du mener med coil driver ? Mapet jeg har brukt er grunnmappet fra diy autogune som heter m20b25 325i . Skal visstnok bare være å vri om nøkkelen. Jeg er helt blank på datasprut så her blir det litt å sette seg inn i. Det er foresten "single coil" altså org coilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite stemningsbilde etter rydding på verkstedet.

C5BFBA6C-6439-4034-8676-FFB9E280456E-13939-00000786E842D1ED_zpsfc33cdc6.jpg

i morgen får jeg hjelp til å se på datasprutet så vi får håpe den kanskje starter i morgen.

jeg åpnet foresten org hjernen til 325 som jeg har liggende og der satt det en litt anderledes chip enn jeg hadde forventet. er dette noe spesiellt ?

oppå står det RDL motorsport. noen som har peiling på om dette kan være en turbochip?

37A9D249-B4E6-466E-9B56-CF22C5C22E76-13939-00000786CE2A29B8_zps460d68d1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...