Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

da har jeg mottat en flott gave fra får kjære Ebay :D

så da flesker jeg igang med en aldri så liten DIY på å flytte batteri bak.

jeg begynner med å nevne at det er kun ett sett igjen som jeg kjenner til på ebay.

null_zps271739a6.jpg

null_zps0e9b8532.jpg

pga eksos opplegg osv på motoren så var jeg nødt til å flytte batteriet bak grunnet plass og temperaturer som jeg ikke bil ha nær batteriet.

jeg har gjort litt research ang dette men finner liksom ikke noe gode sider der de forklarer det med bilder så da lager jeg likesågodt en her i tråden.

noen ting forklarer seg selv som for eksempel hvor man setter batterikassa..

null_zps7901b90c.jpg

jeg som sikkert mange andre manglet skruefestene til minuspolen som org sitter med to skruer festet til innerskjermen bak, så denne laget jeg og sveiset på to skruer.

tegne opp og kappe til fra stålplate.

null_zpsb2acb217.jpg

sveise på bolter.

null_zps13560c97.jpg

null_zps4efdba4a.jpg

for de som ikke har tilgang på sveiseapparat kan evt legge minuspolen til bakfangerfestet.

kabelen skal legges langs hjulkassa på høyre side med dette dekslet montert over

null_zpsb5994dfa.jpg

her var også bolten til plastmutteren borte, men med litt pussing så så jeg hvor den skulle sitte, så jeg sveiset på en bit av en skrue.

null_zpsc50a2ccf.jpg

null_zps5a913008.jpg

også selvsagt syregrunning asap..

null_zps0a501e23.jpg

kabelen skal deretter føres igjennom bakseteryggen gjennom det lille hullet der oppstivingsrøret går inn.

null_zps303e7ff9.jpg

videre så må man skru ut passasjersete foran og løsne beltebøylen i gulvet i baksetet og legge kabelen under teppet.

SÅ kommer nok det som mange lurer på. hvor skal kabelen inn i motorrommet ?

hvis man ser nøye etter på sideveggen i motorrommet under føringen til panseret så ser man en oval utsparring.

null_zpsd78cede7.jpg

denne er bare å slå ut med hammer , og den sitter ikke godt så bare klask til å kommer hullet til syne.

null_zpsd847a9c7.jpg

null_zps2bde14d1.jpg

litt dårlig bilde men. kabelen legges opp langs siden på sjåførsiden og føres inn i hullet du akkuratt har banket ut.

null_zps378cfcb4.jpg

og vips :)

null_zps4bd817ff.jpg

det var kablingen..så var det feste til plusspolen.

her er det sikkert også mange som lurer på hvor den skal festes.

jeg prøvde først å se om jeg fant noen hull som hadde lik avstand som montasjebraketten, men det var ingen hull å se.. men hvis du tar av luftinntaket på høyre side så ser man noe som kan se ut som utsparringer med samme avstand som braketten.

sett fra motorrom side.

null_zps8df9ae7f.jpg[/uR

ned i luftinntak

null_zps352fc72e.jpg

null_zpsd4a64eab.jpg

her trenger man ikke å slå ut eller borre hullet da det bare er lagt på noe gummiaktige greier.. bare å stikke skrutrekkeren igjennom.

null_zps93c2f88d.jpg

og vi har hull :D

null_zpsa32ed03b.jpg

nå gikk det litt fort i koblinga men dere skjønner tegninga. her er ihvertfall ferdig montert brakett og alt ferdig koblet.

null_zps56d91d5d.jpg

jeg svarer gjerne på spørsmål om noe skulle være uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har lest gjennom tråden din, og er meget imponert over jobben du har gjort på bilen din, ned til hver minste detalj!

Har en 1985 mod 325i, som etterhvert skal plukkes ned til et rent chassie, rustsveises og bygges opp igjen. Får nesten vondt innvendig av å tenke på hvor lyst jeg har til å begynne med min, når jeg leser om prosjektet ditt! :)

Keep up the good work!

Vet ikke om du har sett det selv, men ser at du har montert de 4 "gjennomluftsdekslene" feil vei etter omtrekking av hattehylla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke dekselet over batteriet da?:-)

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Nei det har jeg ikke:/ har ikke sett det oå noe etk tegning ? Kjøper det om jeg får tak på delenr :)

Har foresten fått motoren til å skikkelig i dag etter at sorutet har vært på repp i usa. Men er det normalt at dysene klakkrer mye på lave turtall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra :) Bare å gratulere! Den er ikke mappet i benk enda da eller?

Jeg så det var litt monitoring underveis der ;) Hva slag sprut har du igjen?

Den har kun et grunn mapp liggende inne så det er 0 boost sålangt ;) skal se litt mer på det en dag til uken . Benking har jeg ikke råd til nå enda så det får vente litt. Tenkte å få bilen litt mer komplett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg, sett bilen sammen først :) Jeg kan tenke meg den får konstant bensinmenge og 0 grader fortenning eller noe i den duren i et sånt grunnmap, men ikke verst at den starter og går da :) Er ikke alle som får til det en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et grunnmap fra diyautotune eller hvem som lager det. Jeg prøver å lese meg til hvordan tenningen skal være. Jeg har justert tenningen slik at o/t står på timing merket. Er dette riktig ? Afr pleier å ligge på rundt 13 på tomgang. Det gjenstår enda mye justering :D jeg forstår ikke så mye av den delen med tenning desverre. Men så er jeg ikke noe motorman heller. Forklar meg gjerne hvordan jeg skal gå frem med tenning osv før jeg begynner å tune ( jeg får hjelp til mappingen av en som kan det ) men jeg vil alikevell være litt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...