Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Så du har fått satt riktig thooth angle, og verifisert med tenningspistolen?

Diy mappet er vel garanter til NA motor med originale dyser. Ikke rart den går fett nå:) jeg ville startet med å skalere mappet etter dine dyser og hvor mye boost du skal ha. Tenningsmappet vil fungere bra opp til atmosfæretrykk vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har fått satt riktig thooth angle, og verifisert med tenningspistolen?

Diy mappet er vel garanter til NA motor med originale dyser. Ikke rart den går fett nå:) jeg ville startet med å skalere mappet etter dine dyser og hvor mye boost du skal ha. Tenningsmappet vil fungere bra opp til atmosfæretrykk vil jeg tro.

jeg har ikke endret på tooth angle, er ikke helt kjent med sprutet enda heller så jeg vet ikke hvor jeg finner alle innstillinger heller.

jeg har justert timing for fixed angle fra 20 grader til 12grader siden den var litt av, og etter justeringen traff tdc spot on på streken på dekselet når jeg lyste med tenningslampe.

jeg har og lagt inn større dyser i programmet til de jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningstabellen kan du jo vente med til det blir mapping i benk kanskje, samme med fuel. Men å få blinka ut og få alt til å stå nøyaktig i forhold til antall tenner på tannhjul osv. er jo greit å få til på forhånd, men det ser det jo ut til at du har fått til. Også kan du jo prøve å justere konstantverdien(e) på fuel-mengden for at den skal gå litt renere ved små-putring. Men jeg er heller ingen motormann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du rundt med fixed angle?

Nei jeg justerte tenningen med fixed angle og valgte "use table" når det var gjort.

Justerte du pistolen tilsvarende fixed angle?

Mening er jo å sette fixed angle, justere pistolen til samme verdi og så justere hovedinnstillingen i MS sånn at du merkene stemmer overens. Så drar du den opp på turtall og ser at tenkningen er stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du rundt med fixed angle?

Nei jeg justerte tenningen med fixed angle og valgte "use table" når det var gjort.

Justerte du pistolen tilsvarende fixed angle?

Mening er jo å sette fixed angle, justere pistolen til samme verdi og så justere hovedinnstillingen i MS sånn at du merkene stemmer overens. Så drar du den opp på turtall og ser at tenkningen er stabil.

da har kanskje ikke jeg avasert nok pistol.. jeg har bare en bryter å trykke på så stroben kommer.

jeg justerte ned verdiene til merkene stemte overens slik som beskrivelsen sa, og "burn´a" og valgte "use table" mulig det ikke er godt nok, men motoren fungerte veldig bra etter det ? kjemperespons på rusing. jeg brukte timing lampen en siste gang etter jeg valgte use table og da var tenningen noen grader før tdc. om noen bor i nærheten og kunne tenke seg å hjelpe meg med akkuratt dette så sier jeg ikke nei. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men greia er som følger.

Du setter antall grader, thooth #1. Dette er ca 88 grader på m20.

Så setter du fixed angle på f.eks 10 grader og justerer pistolen tilsvarende. Om O|T liner opp på tomgang og litt høyere turtall setter du tilbake til "use table" er det feil justerer du thooth 1 angle, men varierer det mye ut fra 88 er det noe annet galt.

Om det er slik du har gjort, er alt på stell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men greia er som følger.

Du setter antall grader, thooth #1. Dette er ca 88 grader på m20.

Så setter du fixed angle på f.eks 10 grader og justerer pistolen tilsvarende. Om O|T liner opp på tomgang og litt høyere turtall setter du tilbake til "use table" er det feil justerer du thooth 1 angle, men varierer det mye ut fra 88 er det noe annet galt.

Om det er slik du har gjort, er alt på stell:)

dette er vel slik jeg mener jeg har gjort :)

jeg havnet på 96 før O|T linet opp dette er da uten innstillinger på pistolen da jeg ikke har den muligheten så da kan det vel hende at det er justert litt galt alikevell da.. standard var satt til 98 i mappet jeg fikk til motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men greia er som følger.

Du setter antall grader, thooth #1. Dette er ca 88 grader på m20.

Så setter du fixed angle på f.eks 10 grader og justerer pistolen tilsvarende. Om O|T liner opp på tomgang og litt høyere turtall setter du tilbake til "use table" er det feil justerer du thooth 1 angle, men varierer det mye ut fra 88 er det noe annet galt.

Om det er slik du har gjort, er alt på stell:)

dette er vel slik jeg mener jeg har gjort :)

jeg havnet på 96 før O|T linet opp dette er da uten innstillinger på pistolen da jeg ikke har den muligheten så da kan det vel hende at det er justert litt galt alikevell da.. standard var satt til 98 i mappet jeg fikk til motoren.

Hvis du ikke kan justere pistolen må du sette fixed angle til 0 grader, eller line opp merket på veiva mot den graden du har satt fixed angle til. Mener M20 har merker på OT, 10 grader, 20 grader osv. Da er de det grademerket og ikke OT som skal treffe mot streken på lokket over registerreima på veiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men greia er som følger.

Du setter antall grader, thooth #1. Dette er ca 88 grader på m20.

Så setter du fixed angle på f.eks 10 grader og justerer pistolen tilsvarende. Om O|T liner opp på tomgang og litt høyere turtall setter du tilbake til "use table" er det feil justerer du thooth 1 angle, men varierer det mye ut fra 88 er det noe annet galt.

Om det er slik du har gjort, er alt på stell:)

dette er vel slik jeg mener jeg har gjort :)

jeg havnet på 96 før O|T linet opp dette er da uten innstillinger på pistolen da jeg ikke har den muligheten så da kan det vel hende at det er justert litt galt alikevell da.. standard var satt til 98 i mappet jeg fikk til motoren.

Tipper du er en 10-12 grader feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men greia er som følger.

Du setter antall grader, thooth #1. Dette er ca 88 grader på m20.

Så setter du fixed angle på f.eks 10 grader og justerer pistolen tilsvarende. Om O|T liner opp på tomgang og litt høyere turtall setter du tilbake til "use table" er det feil justerer du thooth 1 angle, men varierer det mye ut fra 88 er det noe annet galt.

Om det er slik du har gjort, er alt på stell:)

dette er vel slik jeg mener jeg har gjort :)

jeg havnet på 96 før O|T linet opp dette er da uten innstillinger på pistolen da jeg ikke har den muligheten så da kan det vel hende at det er justert litt galt alikevell da.. standard var satt til 98 i mappet jeg fikk til motoren.

Tipper du er en 10-12 grader feil.

Om jeg finner disse merkene så tror jeg jeg har forstått.

Jeg har jo noen gamle innstillinger printet ut fra pc'n fra da forrige eier brukte motoren så jeg kan evt legge inn disse og dobbeltsjekke med lampe. Der står innstillingene på 86 mener jeg å huske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86 er nok mer riktig. Om du får 90+ er det noe galt. Evt så er det kompansert på andre måter i sprutet, men de funksjonene skal ikke være nødvendig på M20

Da er det logisk at jeg er 10 grader feil om jeg egentlig skal ha 86 og det jeg har på nå er 96 ? Skal sjekke dette i morgen. Takk for hjelp sålangt ! Dere er suverene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...