Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Begynner og pusse ned motorrom på prosjektet mitt imorgen, og så du hadde brukt noe som du 2k multi fill og diverse andre produkter.. kan du fortelle meg litt mer hva de forskjellige produktene er og alt er vel kjøpt hos wurth.. ca pris hadde også vært ålreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og pusse ned motorrom på prosjektet mitt imorgen, og så du hadde brukt noe som du 2k multi fill og diverse andre produkter.. kan du fortelle meg litt mer hva de forskjellige produktene er og alt er vel kjøpt hos wurth.. ca pris hadde også vært ålreit :)

Ca pris blir vanskelig , men med vill gjetting så havner du sikkert på 150-250 kr pr boks tenker jeg , det er vel kanskje bedre å ringe og høre med en avdelig :) den 2k lakken brukte jeg fordi det skulle være god heft om man ikke visste helt hvordan underlaget er . Den er jo også 2k så den er meget holdbar også.

Om du har et motorrom som ikke er fullt av rust også videre så trenger du ikke å pusse det ned. Men du kan matte det og vaske det med scotchbrite pussefille. Da får du fjernet møkk og mattet ned litt av overflaten. Og det holder for 2k boksen jeg har brukt.

De andre produktene sier du ? Hva hvem av de lurer du på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og sandblåse endel i motorrommet, også pusse der det er mest rust/møkk. Og like greit og gjøre det ordentlig nå, så slipper jeg og ta det en gang til seinere..

Så at du brukte noe syregrunning eller noe på blankt /nedpusset metall. Det er vel ikke så dumt og gjøre. Er denne også kjøpt hos wurth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og sandblåse endel i motorrommet, også pusse der det er mest rust/møkk. Og like greit og gjøre det ordentlig nå, så slipper jeg og ta det en gang til seinere..

Så at du brukte noe syregrunning eller noe på blankt /nedpusset metall. Det er vel ikke så dumt og gjøre. Er denne også kjøpt hos wurth?

Ja jeg bruker syregrunning på alle metallflekker, det er ganske vanlig . Den er også kjøpt hos wurth , det "dumme" med 2k boksen er at du må bruke opp hele boksen når du tar hull på den siden den er 2 komponent, så det er lurt å gå over med syregrunning så fort du har pusset ned til metallet og gjøre hele motorrommet klart for 2k grunning . Nå er ikke jeg noe ekspert på karosseri så det kan hende du skal dobbelsjekke det jeg sier men det har funket for meg ;)

Det blanke jeg har brukt er owatrol som funker bra på steder du ikke kommer til å få fjernet rusten (i sprekker osv ) . Den har en helt vill krypeevne og er et godt alternativ motl rust. men det viktigste er at du tar bort rust om du kommer over noe. Rust er en sjukdom og kommer ofte tilbake om du bare smører på noe vidundermiddel. Men du sier du skal sandblåse og det er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Whey! Endelig noen som spør ;) ja nå skjer det litt. Greiene fra gasolin ble utsatt pga noe som manglet i sortementet deres så det sendes denne uken vil jeg tro.

MEN! Turbo havariet endte godt da KRB ordnet en byttedeal på min . Da har han bestillt En Billet turbo som passer oppsettet mitt mye bedre. Den jeg hadde var helt på jordet mente han til den motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at det er lys i tunnelen.. du må legge ut noe flere bilder når turbo og deler fra gasolin..gjerne en film også.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4

Ja det kan du si :D

Selvsagt kan jeg fikse en video eller 2 :D og bilder kommer det masse av bare jeg får utstyret ;) jeg har sendt en mail til gasolin og purret på sendingen i dag :) gleder meg mest til alu loddingen [FLEXED BICEPS]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei og hopp,

Tenkte jeg skulle teste ut krympelakken på trykkrørene,

Resultatet ble ganske fint :)

Sluttresultatbilde kommer litt senere :)

eju3ajeh.jpg

a7ebepev.jpg

Så litt baking på 90C

udu4y6y8.jpg

Tenkte at det vat greit å bytte ut lageret på akselen også mens den var demontert.

7asaby4u.jpg

Det var alt for i dag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kommer del 2 av siste update :)

bilde av trykkrørene

null_zps9f51f5a7.jpg

usikker på om jeg har nevnt dette før, men kabelgaten som holder tennkablene kommer i konflikt med turboen når den sitter montert, så der har jeg grublet litt på hvordan jeg skal løse det.

så det ble å heve hele holderen og flytte den bakover.

delene som er brukt kom jeg på i farta, vi får se om det blir permanent. jeg syns det ble ganske bra.

skjøtemuttere.

null_zps743de705.jpg

null_zpsa6d40dd3.jpg

braketter som ble kappet av det gamle mellomaksel lageret :) litt resirkulering har aldri skadet noen.

null_zps75e18f58.jpg

null_zps56666475.jpg

null_zpscf42dff0.jpg

null_zpscb2275fd.jpg

null_zpsf55e7911.jpg

så fikk jeg montert da nytt lager på mellomakslingen som dere sikkert har skjønt.

alt ble montert under bilen, bare eksos som skal sveises om igjen så er vi oppe og går igjen.

nytt lager

null_zpsdb7eb302.jpg

prøvde meg på litt mer detaljarbeid også men det skar seg så jeg må gi det ett nytt forsøk til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg sitter her og er litt usikker på om den fargen jeg har nevnt tidligere er den jeg kommer til å ende opp med. jeg føler at denne fargen er litt kul akkuratt nå også går den av mote snart, litt fordi at alle lakkerer disse bilene i en brun nyanse, noen som kan komme med noen forslag til valg av farge på lakk ? jeg er veldig interesert i å finne en farge som ble levert på den tiden men er åpen for fine farger fra andre bil modeller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...