Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Da må du komme med ett godt bud, for nå hadde jeg egntlig kommet på bedre tanker enn å bare selge den.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Du må nesten komme med en pris antydning for jeg har ingen anelse for hvor mye du vil ha for den med tanke på alt det grove arbeidet du har gjort med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, rask regning i hodet så ender byggesum på et stef rundt 50.000 for denme motoren. Ikke at den er vert det nå når den evt selges videre, men rundt 35000 ink datasprut og 507 hjulhester så hadde vi nok kunne blitt enige. Jeg la ut motoren i går for 25.000 men innså i dag at det var en tullerusk pris å slenge ut ,så den annonsen kan du se bort ifra:/ motoren kan brukes til mott neste prosjekt. Men om prisen er rett så er det klart at jeg kan la den gå :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, rask regning i hodet så ender byggesum på et stef rundt 50.000 for denme motoren. Ikke at den er vert det nå når den evt selges videre, men rundt 35000 ink datasprut og 507 hjulhester så hadde vi nok kunne blitt enige. Jeg la ut motoren i går for 25.000 men innså i dag at det var en tullerusk pris å slenge ut ,så den annonsen kan du se bort ifra:/ motoren kan brukes til mott neste prosjekt. Men om prisen er rett så er det klart at jeg kan la den gå :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

 

 

Ja, jeg ser poenget ditt, men jeg må nesten tenke litt på det til i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lest litt og havnet på følgende ang motorvalg.

Siden motoren jeg har nå er såpass påkostet så kan jeg likesågodt bruke den omigjen til sugetrim-prosjektet.

Da blir det:

Kvasskam (usikker på valg enda)

Sveisede kjølekanaler, portetede innsug

Racing ventiler +1mm

Steg 2ventilfjærer med titan retrainers

HD ventilløftere

Pianotråd i bunndel

Borret sylindere

3,1stroker kit

H-råder

Smidde stempler

M21oljepumpe

Forhåpentlighvis dbilas innsug

Datasprut

Headers og racing eksos

Tar gjerne imot tips ang sugekam. Jeg vil kunne strekke RPM til rundt 7000-7500 men beholde det meste av bundraget så langt det lar seg gjøre.

Toppen og bunnen sendes til oslo sylinder service så fort jeg får tid .

Der skal toppen vaskes og måles , trykktestes og evt plane om den er sjev. Bunndelen skal også gjennomgå det samme pluss borring.

Håper planene blir tatt godt imot. Jeg torr en hissig sugemotor passer denne bilen bedre enn overladet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette liker jeg :) Om motoren skal varve 7500rpm, er du sikker på at toppen ikke går i ventilflyt da? Men de Heavy Duty fjørene motvirker dette kanskje.

Må vel passe på å riktig specs på fjørene ihvertfall. MÅ ikke varve så høyt asså, men i området rundt der ;) er jobare ett tastetrykk på datasprutet, så er rpm limit satt :) holder meg litt under max grensa

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...