kaikken Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Har solgt min bmw, og lurer på et par ting ved salg av bil. Kjøper kommer å henter bilen onsdag etter trafikkstasjonen har stengt. Jeg som selger har avtale med kjøper om å betale omregistreringsavgift. Er det da lurt av meg å levere salgsmelding før kjøper kommer for å hente bilen og betale bilen, eller vente til dagen etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 vent til du har pengene og har skrevet kontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaikken Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 ok. Kontrakten er skrevet.. men får pengene onsdag. Kører da kjøper bilen på min forsikring dersom jeg omregisterer dagen etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 ok. Kontrakten er skrevet.. men får pengene onsdag. Kører da kjøper bilen på min forsikring dersom jeg omregisterer dagen etter? Kommer an på. Du får ikke si opp forsikringen din før salgsmelding er levert inn. Men kjøper kan forsikre bilen med engang, så du burde kreve at han har fosikring i orden når han henter bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Ikke omregistrer bilen før du har pengene dine. Be også kjøper om å sette i kraft sin forsikring før han henter bilen. Da slipper man problemer i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 sålenge det står dato på salgsmelding (og at man har noen mulighet for å finne klokkeslett) så er det ikke noe problem med forsikring, om nye eier krasjer så må han betale alt (regress fra ditt firma) om han ikke har satt på egen forsikring. såfremst du kan bevise at du ikke eide bilen på tidspunktet bilen krasjet. vært borti dette før så vet hvordan det funker. men seff enklest om han/hun kan ordne forsikring først evnt, best for begge parter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå