Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2003 e39 sedan med original PDC (foran+bak)...det første jeg lurer på er om flere har dårlig erfaring med disse sensorene mot snøkanter? Min erfaring er at systemet ikke er til å stole på hvis det er (løs) snø man f.eks rygger inn mot? Nå vet ikke jeg helt hvordan sensorene virker, men vil tro at et signal sendes ut og eventuelt reflekteres tilbake og at systemet dermed holder rede på hvor langt unna man er noe hardt? Er det snø går kanskje signalene fra sensorene tvers gjennom uten at det reflekteres noe tilbake?

Så til en raritet fra igår kveld. Rygget bilen inn i garasjen og alt av sensorer virket som normalt. Stoppet bilen, dro ut nøkkelen og ryggegonggong'en bak fortsatte å ule?!? Trykket på pdc-knappen i kupeen og da slo denne seg av, men kunne trykke på den igjen og da kom ulingen tilbake. Hadde en stk trøtt jentunge sittende baki :) så etter å ha lagt henne gikk jeg ut i garasjen igjen for å se mer på problemet. Bilen hadde da i mellomtiden vært låst. Startet opp og satte bilen i revers/ut av revers. Alt OK. Stoppet bilen, tenning av og pdc'en slo seg av som normalt. Da var det ikke mulig å skru systemet på via knappen i kupeen heller. Og slik skal det vel også være har jeg lest meg fram til. Noen med lignende erfaringer? Kan ikke fordra sånne rariteter som ikke har noen tilsynelatende god forklaring! :(

Skrevet
Har en 2003 e39 sedan med original PDC (foran+bak)...det første jeg lurer på er om flere har dårlig erfaring med disse sensorene mot snøkanter? Min erfaring er at systemet ikke er til å stole på hvis det er (løs) snø man f.eks rygger inn mot? Nå vet ikke jeg helt hvordan sensorene virker, men vil tro at et signal sendes ut og eventuelt reflekteres tilbake og at systemet dermed holder rede på hvor langt unna man er noe hardt? Er det snø går kanskje signalene fra sensorene tvers gjennom uten at det reflekteres noe tilbake?

Så til en raritet fra igår kveld. Rygget bilen inn i garasjen og alt av sensorer virket som normalt. Stoppet bilen, dro ut nøkkelen og ryggegonggong'en bak fortsatte å ule?!? Trykket på pdc-knappen i kupeen og da slo denne seg av, men kunne trykke på den igjen og da kom ulingen tilbake. Hadde en stk trøtt jentunge sittende baki :) så etter å ha lagt henne gikk jeg ut i garasjen igjen for å se mer på problemet. Bilen hadde da i mellomtiden vært låst. Startet opp og satte bilen i revers/ut av revers. Alt OK. Stoppet bilen, tenning av og pdc'en slo seg av som normalt. Da var det ikke mulig å skru systemet på via knappen i kupeen heller. Og slik skal det vel også være har jeg lest meg fram til. Noen med lignende erfaringer? Kan ikke fordra sånne rariteter som ikke har noen tilsynelatende god forklaring! :(

Hei,

Jeg hadde lignende problemer, men hos meg kom den ikke på når jeg satte den i revers. Men jeg kunne skru den på selv om tenninga var av og nøkkelen ute.

Problemet mitt var at kontakten på boksen var rusta og full av dritt, så hele greia var sikkert kortslutta. Gjorde rein kontaktene, og bytta boksa og så var alt ok. :)

Jeg ville starta med og sjekke kontakta vertfall :)

F

Skrevet
Har en 2003 e39 sedan med original PDC (foran+bak)...det første jeg lurer på er om flere har dårlig erfaring med disse sensorene mot snøkanter? Min erfaring er at systemet ikke er til å stole på hvis det er (løs) snø man f.eks rygger inn mot? Nå vet ikke jeg helt hvordan sensorene virker, men vil tro at et signal sendes ut og eventuelt reflekteres tilbake og at systemet dermed holder rede på hvor langt unna man er noe hardt? Er det snø går kanskje signalene fra sensorene tvers gjennom uten at det reflekteres noe tilbake?

Så til en raritet fra igår kveld. Rygget bilen inn i garasjen og alt av sensorer virket som normalt. Stoppet bilen, dro ut nøkkelen og ryggegonggong'en bak fortsatte å ule?!? Trykket på pdc-knappen i kupeen og da slo denne seg av, men kunne trykke på den igjen og da kom ulingen tilbake. Hadde en stk trøtt jentunge sittende baki :) så etter å ha lagt henne gikk jeg ut i garasjen igjen for å se mer på problemet. Bilen hadde da i mellomtiden vært låst. Startet opp og satte bilen i revers/ut av revers. Alt OK. Stoppet bilen, tenning av og pdc'en slo seg av som normalt. Da var det ikke mulig å skru systemet på via knappen i kupeen heller. Og slik skal det vel også være har jeg lest meg fram til. Noen med lignende erfaringer? Kan ikke fordra sånne rariteter som ikke har noen tilsynelatende god forklaring! :(

Hei,

Jeg hadde lignende problemer, men hos meg kom den ikke på når jeg satte den i revers. Men jeg kunne skru den på selv om tenninga var av og nøkkelen ute.

Problemet mitt var at kontakten på boksen var rusta og full av dritt, så hele greia var sikkert kortslutta. Gjorde rein kontaktene, og bytta boksa og så var alt ok. :)

Jeg ville starta med og sjekke kontakta vertfall :)

F

Hei og takk for svar. Høres jo ganske logisk ut dette - får finne denne pdc-modulen og sjekke tilstanden! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...