marjoh93 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Heisann! Jeg har nå fått litt varmeproblemer og slikt på min 520i e39, så jeg har gått til innkjøp av ny vann pumpe, termostat og termostathus for å se om noe av dette kan være kilden til mitt problem. Problemet med bilen er at den går skikkelig varm og at jeg ikke får noe varme inn i coupeen. Men da jeg prøvde å demontere radiatorer for å skifte deler får jeg faen ikke opp det dekselet rundt vifta. Noen som har noen guide eller noe for dette? Er det dekselet som går over radiator og det. Takker masse for hjelp <3
LK Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Du må løsne vifta fra viskosen og løfte den opp sammen med dekselet. Viskosen sitter med en 32mm som er venstregjenget,altså må du dra mot høyre når du står foran bilen for å løsne. Selve dekselet sitter bare i hvert øverste hjørne og har to styrespor nede. Men du trenger ikke ta ut radiatoren for å bytte vannpumpe og thermostat.
marjoh93 Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Okei, takk Da får jeg se om jeg får det til når jeg kommer hjem! ^^
marjoh93 Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Noen som vet hvor mye moment jeg skal ha på skruene til vannpumpe og termostathus?
Stonescream Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Du sier ikke noe om hvilken motor du har, men på tis for feks en 523 m52 motor står det ikke noe om dette, så sikkert bare stramme "fornuftig". Har du en annen motor, kan du dobbelsjekke. Eneste som i guiden har nm er tømmebolten i motorblokka. http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå