Gå til innhold

BMW e30 325i STARTER IKKE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja som overskriften sier, e30n starter ikke. fungerte helt fint til jeg parkerte den, men når jeg skullle starte den et par timer senere var det lite futt. motoren surrer men fyrer ikke. tok av bensin slangen til bensin railen, å der kommer det det lite bensin når jeg prøver å starte. trodde først jeg hadde gått bensin tom, men fylte på en reservekanne uten hell. høres ikke ut som bensin pumpa slår inn, for man burde vel høre at den starter.. har sjekket det kvite releet som vistnok skal gi strøm til pumpa å hører at den slår inn når jeg vrir om tendinga. noen som har noe tips? merkelig at bensin pumpa pluttselig skulle slutte å fungere. å hvertfall rart når den gikk helt til jeg parkerte. noen sier det er to pumper? er det sånn at hvis den ene ryker vil heller ikke den andre gå? alle tips å triks for å lett feilsøke ønskes!!

Skrevet

Kommer det ikke bensin ville jeg nok først sjekket om pumpa fikk strøm, og deretter regnet med at den var ødelagt om den ikke pumper..

Skrevet
Kommer det ikke bensin ville jeg nok først sjekket om pumpa fikk strøm, og deretter regnet med at den var ødelagt om den ikke pumper..

men er det ikke to pumper?

Skrevet

Er det en facelift hender det det blir dårlig kontakt inn til pumpa. Prøv å sett litt sideveis press på kontakten under baksetet og se om det funker da.

Skrevet

Jeg fant ut hvorfor den ikke ville starte!:P

tq5n2wtdvjwfsb4j5tdu.jpg

hull i filter til bensin pumpa kan ikke være bra:P

tok ut pumpa å ha den et lite kakk mens jeg hadde satt strøm på den, så kom den med en gang:)

pumpa satt i tanken på denne siden det var en 90 318. Nå har jeg jo satt i en 325 motor å kjørt med samme pumpa fram til nå. men kom til å tenke på om den kanskje den er litt liten? har ikke merka noe om at den har fått for lite bensin, men kanskje han har det som har resultert til effekt tap? Noen som kjenner til problemstillingen å kan gi meg en anbefaling? kan jeg fortsette å bruke den pumpa jeg har nå, eller vil den komme til å sette seg igjen uansett? om jeg skal bytte pumpe, er det noen som kan gi meg tips om hvilken jeg burde kjøpe?:) takker for svar:)

Skrevet

Ja, du kan jo kjøpe den, men du kan og kjøpe deg en 318i pumpe, eller 320i, 325i osv. Problemet med pumpen din har ikke vært "leveringsproblemer" om det er riktig at du har en 90 modell (alt avhenger av produksjonsmåned) 01/1990, så ble 318i levert med samme pumpe som 325i.

Kjøper du en pumpe som er for f.eks 318i 1991 modell, så er du sikker på at du får pumpe som orker. ORG delenummer på delen du trenger; 16141184022

Skrevet
Ja, du kan jo kjøpe den, men du kan og kjøpe deg en 318i pumpe, eller 320i, 325i osv. Problemet med pumpen din har ikke vært "leveringsproblemer" om det er riktig at du har en 90 modell (alt avhenger av produksjonsmåned) 01/1990, så ble 318i levert med samme pumpe som 325i.

Kjøper du en pumpe som er for f.eks 318i 1991 modell, så er du sikker på at du får pumpe som orker. ORG delenummer på delen du trenger; 16141184022

Tusen takk for så raskt og opplysende svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...