Jås Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Hei! Noen som kan komme med tips til høytrykksvasker med varme som ikke koster skjorta? Finnes dette?.. Har prøvd å søke litt på nett,men finner ikke ut hva som virker eller ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Vær forsiktig med for mye varme i kombinasjon med for høyt trykk. Vi har en proff-vasker på jobb. Jeg har prestert og få hull i salen på motorsykkelen (på LANG avstand!) og fliser i pakningen til bakruta på e39en.. Er det snakk om spyler til bilvask, tror jeg du får en bedre spyler for ditt bruk pr krone hvis du velger en vanlig høytrykkspyler. Jeg tenker da på trykk og mengde vann. Du kan jo gjerne supplere spyleren med en "foamer" slik at du kan skumlegge bilen, dyse med justerbart trykk/stråle, turbo-dyse, dyse med vinkel for underspyling mm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2012 Har vanlig høytrykk som funker bra,men kunne tenkt meg steamer til de røffere oppgavene. Må selvfølgelig tenke seg mer om da,så ikke lakken forsvinner sammen med skitten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Kva slags røffere oppgaver prater du om? Bra avfetting hjelper ein del. Eg er litt skeptisk til varmt vann til steaming av bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Du kan jo selvsagt kjøpe en steamer, men jeg ville ikke brukt noe særlig mer enn 20graders temp på bilen. Så kan du jo bruke nett den temperaturen du vil til andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Varmt vann er nok ikke så farlig. Vi steamer bilene på jobben med 80 grader, riktig nok bare traktor hiace osv men har ikke tatt noe skade av dette. I hovedsak steamer vi anleggsmaskiner med ned til 5 cm avstand, også på lister osv.. Er veldig å det hjelper på å få bort møkk, fett, asfalt osv med varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Jeg klarte hvertfall å lage fliser i pakningen på bakruten på e39en jeg hadde med steamen på. At smuss og dritt løsner lettere med varme sier jo seg selv. Jeg fikk faktisk lakken på alufelgene til å flasse litt også.. Ingenting slikt skjer når jeg bruker den samme spyleren uten varme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2012 Tenker under bilen,løse deler,generelt ting jeg vil ha rent som ikke går med vanlig høytrykk. Bilene mine utvendig klarer jeg fortsatt å få rene med vanlig såpe og høytrykk,så er ikke der jeg tenker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Jeg kjører varmt vann fra springen inn på høytrykksspyleren (40-50 grader) og det er ganske stor forskjell fra kaldt vann. Men skal du ha skikkelig steam må det jo tyngre skyts til. Dette er en 3 år gammel Karcher og den lever i beste velgående. Bruker dette når jeg vasker bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Siden jeg så ordet "avfetning" så lurer jeg på om dette går bra å spraye på lakk og skylde av så jeg får bort de svarte flekkene i lakken etter vintern. Eller vil dette skade lakken ? Er det ment til bare felg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Siden jeg så ordet "avfetning" så lurer jeg på om dette går bra å spraye på lakk og skylde av så jeg får bort de svarte flekkene i lakken etter vintern. Eller vil dette skade lakken ? Er det ment til bare felg ? Du bruker avfetting som er beregna på lakk. Prickbort er bra mot asfaltflekker. Iron X mot metallpartikkler og ein anna avfetting mot dritt. Da vil du nok ha fått vekk det meste som sitter fast i lakken før håndvasken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Ingen som kan anbefale en steamer da? Så skal jeg passe på å bruke den fornuftig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå