killarinc Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Ja men vis du har byttet til en motor uten ews må du neste bytte resten av nettet for og komme unna Passer ikke overens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Skal ikke trenge bytte hele bil ledningsnettet nei.. derfor jeg spør her hva som må gjøres Mange har gjort dette tidligere. Motor komplett med tilhørende elnett, hjerne, etc etc er byttet og på plass. Så eneste som evt sitter igjen av ews/startsperre nå er i bilens ledningsnett.., ang det er det et par som sier én ledning må klippes, men dem har ikke fått tid å sjekke hvilken enda. Tester dette når jeg får svar på det, så ser vi jo fort om det funker eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 EWS er ikke aktiv hvis du har gnist på pluggene, så det må da være det enkleste å sjekke, angående bilens el-net med ews, så mener jeg at det kun er starter som blokkeres av dette, der skal man bare kobble sammen 2 ledninger som går via ews boksen (styrestrømmen til starter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Skal sjekke gnist Er bra trykk i bensin slangene, så regner med pumpa går. Kan også sjekkes bedre. Motoren kommer fra 92 el 93mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Er ved bilen nå. Bra bensintrykk, men ikke veldig bra gnist. Uten ews boksen går ikke startmotor rundt. Med ews boks klikker det i tenningpos2, og startmotor går rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianw Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 eg og sliter med dette, men hos meg er det ein 97mod motor men har ikkje tenning men starter går rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Har du 97mod motor så har du jo startsperre.. Blir ikke helt samme problem som her.. Noen som har peil på temaet jeg spør om her?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Har du 97mod motor så har du jo startsperre.. Blir ikke helt samme problem som her..Noen som har peil på temaet jeg spør om her?=) Klipp den tynneste grønne ledningen som går i det store runde stikket i motorrommet du Fyrer med engang etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2012 Takker, skal prøves =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianw Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Kan det vere att den er kutta hos meg siden min 96mod har hatt m40 motor og nå har eg byttet til m43 som skal stå i, men får ikkje start:-( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 husnesm3: har du ews boks, chip fra nøkkel og hjerne/styreenhet til motor fra samme bilen ? Også mulig det du skriver, dersom du har hatt m40 motor i bilen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianw Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 såg etter kuttet ledninger på stikk i motor rom men fant ingen som va kuttet:-( ja ews box og hjerne nøkkel og ring er fra samme bil, er det mulighet og få fjernet startsperra på noen måter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 såg etter kuttet ledninger på stikk i motor rom men fant ingen som va kuttet:-( ja ews box og hjerne nøkkel og ring er fra samme bil, er det mulighet og få fjernet startsperra på noen måter? Chippe eller bruke en slik fin dings: http://www.ebay.com/itm/BMW-EWS-Immo-Emulator-free-shipping-/160731090115?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item256c51ccc3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå