sindrekva Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Heihei, skjønner at det sikkert er hundre topicer her om akkurat dette, men slenger inn en uansett, da dette er mye enklere Har en 320d 99/00 mod 203 000km, som har begynt å bli kranglete. Turboen har funnet ut at den ikke skal holde på trykket, så når jeg runder 2000rpm å får "kicket" går det 2 sek så kutter den, før den igjen kommer i 2 sek på 2500, 2700, 3000 rpm osv. Jeg har prøvd å skiftet trykkregulatoren uten noe sælig hell (Mener kuttintervalen gikk ned og den kom noe kjappere tilbake), men fortsatt er det ikke som det skal være. Åja, det aner meg at turboen har tadt kvelden, men jeg (lommeboka) nekter å tro det:P er det noen som har noe forslag?
handsome Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Byttet veivhusfilter? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Lasse83 Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Luftmengdemåler? Kan tulle det til den også...
sindrekva Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Veivhusfilter er ikke byttet, har streifet meg tanken, men kan det utgjøre så mye? Hørte ikke noe om verken lekasjer eller om luftmengemåler når den var inn på diagnose på verksted.
handsome Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 De blir tette, og da kommer åndinga i retur på turboen. På mange 320d ryker turbo på ca 200000! Rett meg om feil! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
sindrekva Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Hørt om trøbbelet med 320d sine turboer, men dette gjelder vell de etter 2001, i hovedsak, da de har en annen konstruksjon en 1999-2001? Og viss turboen hadde vært ødelagt, ville den fortsatt ha ladet? På meg virker det bare som at den slipper trykket av en eller anen grunn.. av og til virker turboen bra, uten å kutte.
handsome Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Hadde åpnet opp å sett på veivhusfilteret iallefall Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
perre Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 vil tro det er lmm. En kompis av meg hadde samme problem.. Men når han byttet LMM, så funket den fint igjen
sindrekva Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Veivhusfilter er bestilt, skal prøve å plukke av lmm til en kompis å prøve imorgen!
sindrekva Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 da var veihusfilter og dieselfilter skiftet, uten hell, nappet ut kabelen til lmm, å da gikk bilen uten ett eneste turbokutt, riktignok så merket jeg at turbotrykket ikke var helt på topp men alikevell. tok også av intercoolerslangen inn til innsug, å kunne se en del koksdannelse, noen som vet hva det kommer av? dårlig tegn?
SweetBMW Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 hvis du napper ut kabelen og bilen går bedre = defekt lmm. koks er bare å rense ut. se om det kommer mer etter bytte av lmm, hvius motor går tjukt og slikt kan sot og karbon bygge seg opp,
sindrekva Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 jaja, da var bilen inne til GS, tok dem ikke mindre en en hel dag å finne feilen. Det var lmm som fucka seg opp, men de greide ikke å kode lmm, antaglig på grunn av defekt motorstyring! Dette byttes imorgen, så får håpe det blir bra nå, blir iallefall dyrt..
Glenn H Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Koksing i innsuget er normalt etter hva jeg har forstått. Skyldes EGR.
handsome Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Hvordan har det gått med bilen? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå