Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ta en motorvask i bilen min for å få klarlagt hvor det er oljelekkasje, men det middelet som jeg kjøpte på Torshov Bil sugde balle.. masse sitter igjen.. så på youtube at det fantes sprayboks med sånn skum som visstnok virker mye bedre.. noen som vet hvor man får Heavy Duty motorvask og ikke sånne pinglete sprayflasker fra Torshov og Bilextra :P

Skrevet

Trodde høytrykkspyler var farlig for sensorer osv.. brukte det i dag.. men med intervaller.. ikke kontinuerlig spyling.. finnes det ikke noen produkter i norge som bryter ned oljemøkket bedre enn den flasken med zalo jeg kjøpte på Torshov Bil? :S

Skrevet

Kjøp en skikkelig kraftig avfetting. Mye billigere og mer effektivt etter min erfaring :)

Er bare å ikke sikte på sensorer og ledninger :D

Skrevet

Om du kjøper den kraftigste avfettingen de har på bilxtra og får lånt en høytrykkspyler med varme, så blir det så rent så :)

Sålenge du ikke har lansen helt trødd oppi sensorer og kontakter, så er det ikke farlig å vaske motoren med høytrykk :)

Skrevet

HD vask heter den dem selger på tess... det er en 5liters kanne med kraftig avfetting !:) det er konsentrat, så du tar det bare på en sprayflaske og spruter på, lar det stå og bruker høytrykk med varme som nevtn ovenfor!:) hehe ..

Skrevet

Spray over med kraftig avfetting og la det virke på kald motor.. så tar du deg ei lita bøtte som du har litt avfetting i også bruker du en radiatorpensel å børster over hele motoren med.. Etter det er det bare å spyle av med varmtvann..

yx7o7a0q845ncnrgfvt8.jpg

j7cqfr3w1rjiv6qim3th.jpg

ypb00vbyodukckbulgtm.jpg

Skrevet

Hei

Først og fremst må motoren være kald, deretter kan du benytte vanlig withesprit blandet med litt høytryksvask såpe. Spray på med sprayflaske eller pumpekanne. La det virke i 5-10 minutter, derette bruk hageslangen og spyl av, har du muligheter til å bruke varmt vann så er det det beste. Tildekk dynamo og annen viktig elektronikk.

Dette virker.

Skrevet

hei takk for svar.. motor var varm da jeg begynte... håper ikke det er farlig.. gjorde det ikke noe med elektronikken i bilen..

Men når sant skal sies gjorde jeg det ikke ordentlig.. fikk bare litt bort fra fronten av motoren. (selv om motoren er en 1.8 liters var det svært lite plass for vasking rundt den :P )

Skrevet

Det hadde jo vært helt konge hvis du ville ha vist meg det en dag. Er det noe du tar betalt for å vise meg? og hvor i oslo holder du til`

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...