Madde Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Jeg skulle ta en motorvask i bilen min for å få klarlagt hvor det er oljelekkasje, men det middelet som jeg kjøpte på Torshov Bil sugde balle.. masse sitter igjen.. så på youtube at det fantes sprayboks med sånn skum som visstnok virker mye bedre.. noen som vet hvor man får Heavy Duty motorvask og ikke sånne pinglete sprayflasker fra Torshov og Bilextra
Julianv Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Du må nok fram med svamp og kraftig avfetting + høytrykkspyler så skal du se det bli reint
Madde Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Trodde høytrykkspyler var farlig for sensorer osv.. brukte det i dag.. men med intervaller.. ikke kontinuerlig spyling.. finnes det ikke noen produkter i norge som bryter ned oljemøkket bedre enn den flasken med zalo jeg kjøpte på Torshov Bil? :S
Yttervik Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 CRC sin motorvask brukte jeg for noen uker siden, og synes den fungerte veldig bra. Fåes bl.a. hos Mekonomen, og koster 59kr for en boks.
Julianv Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Kjøp en skikkelig kraftig avfetting. Mye billigere og mer effektivt etter min erfaring Er bare å ikke sikte på sensorer og ledninger
Kennethe34 Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Om du kjøper den kraftigste avfettingen de har på bilxtra og får lånt en høytrykkspyler med varme, så blir det så rent så Sålenge du ikke har lansen helt trødd oppi sensorer og kontakter, så er det ikke farlig å vaske motoren med høytrykk
Dørhåndtaket Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 HD vask heter den dem selger på tess... det er en 5liters kanne med kraftig avfetting ! det er konsentrat, så du tar det bare på en sprayflaske og spruter på, lar det stå og bruker høytrykk med varme som nevtn ovenfor! hehe ..
MortenK Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Er det farlig om motoren er varm i denne opperasjonen?
Lamek Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Spray over med kraftig avfetting og la det virke på kald motor.. så tar du deg ei lita bøtte som du har litt avfetting i også bruker du en radiatorpensel å børster over hele motoren med.. Etter det er det bare å spyle av med varmtvann..
joachim sørlie Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 jeg bruker sånn avfetting fra whurt, en sånn dunk på 25l tror jeg, den funger til det meste og er drit bra er rosa/rød
John Kr Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Hei Først og fremst må motoren være kald, deretter kan du benytte vanlig withesprit blandet med litt høytryksvask såpe. Spray på med sprayflaske eller pumpekanne. La det virke i 5-10 minutter, derette bruk hageslangen og spyl av, har du muligheter til å bruke varmt vann så er det det beste. Tildekk dynamo og annen viktig elektronikk. Dette virker.
Madde Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 hei takk for svar.. motor var varm da jeg begynte... håper ikke det er farlig.. gjorde det ikke noe med elektronikken i bilen.. Men når sant skal sies gjorde jeg det ikke ordentlig.. fikk bare litt bort fra fronten av motoren. (selv om motoren er en 1.8 liters var det svært lite plass for vasking rundt den )
Bmwrob Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Jeg bruker en avfetting som heter Surfex HD, blandet ut 1:10 i motorrommet... Med børste, du kan jo møte mg i Oslo hvis u vil ha hjelp..
Madde Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Det hadde jo vært helt konge hvis du ville ha vist meg det en dag. Er det noe du tar betalt for å vise meg? og hvor i oslo holder du til`
Bmwrob Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Hvorfor skal jeg ta betalt for noe som koster nesten ingenting, er mer hyggelig å hjelpe forum medlemmer. Bor like ved Løren/Hasle i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå