johncl Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Jeg tok noen bilder av bilen etter en liten utvendig vask da jeg vurderer å selge den. Men jeg kikket da litt på motoren og det ser ikke ut som oljen kommer fra noe sted rundt topplokket på bilen, metallet er synlig rent på venstre side av blokken og jeg kan ikke se noe særlig på høyre side heller men det er litt vanskeligere å se det. Det er mye oljegris nedover forsiden der alle hjula og reimene stikker ut og det er også mye ved oljefilterhuset. Jeg har lest at dette er en vanlig feil at pakningen der går så hvis jeg er heldig så er det bare der lekkasjen kommer fra (men at det renner nedover hele fronten). Slik jeg forstår er denne relativt grei å skifte også. Kommer tilbake med litt mer bilder av motoren.
OrjanBmw Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Såvidt jeg forstår bor du i bergen da... Kan sikkert hjelpe deg med reperasjon av noen av feilene, og evt gi tips om hvor du får orginaldeler billigst og best mulig. Har også verksted med det meste av utstyr i åsane hvis behovet er der. Mvh Ørjan
OrjanBmw Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 - Bremsene på høyre bak er "ramlet av" med tilhørende skrapelyd - mulig hele systemet må skiftes - Begge bærekulene foran er slitt ned (visstnok et vanlig problem for BMW sies det) - En del av bremserørene bak er rustet (men jeg hadde den på en 15000 kr service på BMW Jæger i Bergen for to år siden hvor de skiftet nesten alt det andre, dvs de som går under bensintanken). - Forskjellig bremsekraft bak, som klart delvis skyldes at bremsene er "løs" på ene siden, men mulig en del rust på skive venstre bak også - Parkbrems virker bare på ene siden (høyre bak) - Slakk i støttearmsforinger venstre bak - Stabilisator stor slakk i foringer indre foran venstre side - Oljelekkasje fra motor - Det er også en del 1'er feil som manglende parklys og dårlige viskere som jeg kan fikse selv - Defekte ryggelys derimot skyldes nok brudd i ledningene et eller annet sted (har sjekket pærene som er ok) - Knappen for å åpne bagasjerommet funker heller ikke, kan bare åpnes fra nøkkel-fjernkontroll Må nesten se over hva jeg kan ta av dette med tanke på spesialutstyr og hvilket arbeid som må til, vanskelig å si uten videre. Men gi me et pm hvis du er interessert så kan jeg sikkert være behjelpelig med en god del av feilene.
johncl Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Takker, jeg må som sagt først finne ut om oljelekkasjen er en sak for et par tusinger eller om det er en stor jobb. Vil nok ikke touche noen av de andre tingene før jeg har fått orden på dette først.
OrjanBmw Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Takker, jeg må som sagt først finne ut om oljelekkasjen er en sak for et par tusinger eller om det er en stor jobb. Vil nok ikke touche noen av de andre tingene før jeg har fått orden på dette først. Sannsynligvis dårlig pakninger osv. Noe jeg sannsynligvis også kan fikse ganske lett i de fleste tilfeller. Bare ta kontakt via PM hvis det skulle være noe du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå