///frank Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Hei. Har en 07 modell 530xd som har vært på bmw verksted ang startproblemer i kulde. Dem fant ut at batteri, startmotor, gløderele, dieselfilter måtte byttes noe som kostet meg 21000 høvdinger. Kun 5000 i feilsøking på å finne ut at startmotor var gåent . Har hatt bilen ca i en uke nå etter verksted og var på lokalt verksted med feilsøking ang webasto. ingen feilkoder på webasto men fekk opp: 41f2 elektrisk vifte. sporadisk feil 4212 glødeplugg sylinder 1. avbrudd 4222 glødeplugg sylinder 2. avbrudd 4232 glødeplugg sylinder 3. avbrudd 4242 glødeplugg sylinder 4. avbrudd 4252 glødeplugg sylinder 5. avbrudd 4262 gløddeplugg syl 6 avbrudd/jordkontakt Noe som jeg sa til verkstedet at dem skulle sjekke glødepluggane som dem sjekket og funnet i orden. Var på hytta nå i helga og fekk startproblemer men start fekk jeg til slutt... Ser det ikke ut som pluggane er defekt siden det er byttet gløderelet? Blir så f""""" på bilverksted Og det er Bmw forhandler Trondsen bil i Tromsø som har utført jobben ....
Otis Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Det var vel en sjanse de tok da de skiftet gløderele og ikke plugger, selvom jeg kan se at det er lett å tro det etter feilmeldingene som er lagret. Men plugger går jo i stykker de å så...
///frank Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Det var vel en sjanse de tok da de skiftet gløderele og ikke plugger, selvom jeg kan se at det er lett å tro det etter feilmeldingene som er lagret.Men plugger går jo i stykker de å så... BMW verksted skal vel ikke ta en sjanse Var jo same feilmeldinger som var før dem skiftet gløderelet. Og feil kode 41f2 elektrisk vifte. sporadisk feil, var sikring borte i fra sikring f9 i hanskerom. Noe og som dem burde funnet ut.
Fliid Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Det er vel ikke alltid ett bmw verksted vet heller. Slik er det bare. Du tar regningen : ) Men kompetansenivået er som regel kjempegodt, så man slipper i stor grad gjetninger.
///frank Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Det er vel ikke alltid ett bmw verksted vet heller. Slik er det bare. Du tar regningen : ) Men kompetansenivået er som regel kjempegodt, så man slipper i stor grad gjetninger. Ja!! men man betaler masse penger før dem skal gjøre jobben og ba dem sjekk og glødepluggane pga jeg bor ca 50 mil unna bmw verksted. så jeg slipper å bannes når det blir kaldt
Fliid Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 hehe, det er ikke alltid det går smertefritt.
Rsol Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Jeg er ganske sikker på at det er + ledningen til gløderele som har smeltet i kontakten. Hadde akuratt samma feilen på min 525d, skiftet gløderele og plugger men like tungstarta. Skifta ledning og alt tipp topp.
///frank Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 hehe, det er ikke alltid det går smertefritt.
///frank Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Jeg er ganske sikker på at det er + ledningen til gløderele som har smeltet i kontakten.Hadde akuratt samma feilen på min 525d, skiftet gløderele og plugger men like tungstarta. Skifta ledning og alt tipp topp. Hmm hvor komer man til det relet?
Rsol Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 På 525 sitter det iallefall under innsuget.. så må ha av dette
///frank Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 På 525 sitter det iallefall under innsuget.. så må ha av dette Takk. Men da er jo det bare å bytte plugger å når man har av innsuget....Så er man safe der Noe vanskeleg å bytte pluggane da?
Rsol Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Er nok lurt å bytte plugger i samma slengen ja:) De er enkle å skifte.. bare pass på at motorn er litt lunk, da er de lettere å få ut
///frank Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Er nok lurt å bytte plugger i samma slengen ja:)De er enkle å skifte.. bare pass på at motorn er litt lunk, da er de lettere å få ut Hørt dem knekker lett? stemer ikke det? Er det noe pakkning som er lurt å bytte når man skrur der?
Rsol Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Ja knekker fort..gjorde den tabba på en 320d jeg hadde Du bør ha pakningen til innsuget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå