Gå til innhold

Tungstartet E61 530 når det er kaldt(Har vært på verksted)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en 07 modell 530xd som har vært på bmw verksted ang startproblemer i kulde. Dem fant ut at batteri, startmotor, gløderele, dieselfilter måtte byttes noe som kostet meg 21000 høvdinger. Kun 5000 i feilsøking på å finne ut at startmotor var gåent #-o . Har hatt bilen ca i en uke nå etter verksted og var på lokalt verksted med feilsøking ang webasto. ingen feilkoder på webasto men fekk opp:

41f2 elektrisk vifte. sporadisk feil

4212 glødeplugg sylinder 1. avbrudd

4222 glødeplugg sylinder 2. avbrudd

4232 glødeplugg sylinder 3. avbrudd

4242 glødeplugg sylinder 4. avbrudd

4252 glødeplugg sylinder 5. avbrudd

4262 gløddeplugg syl 6 avbrudd/jordkontakt

Noe som jeg sa til verkstedet at dem skulle sjekke glødepluggane som dem sjekket og funnet i orden.

Var på hytta nå i helga og fekk startproblemer men start fekk jeg til slutt...

Ser det ikke ut som pluggane er defekt siden det er byttet gløderelet? Blir så f""""" på bilverksted

Og det er Bmw forhandler Trondsen bil i Tromsø som har utført jobben :applause: ....

Skrevet

Det var vel en sjanse de tok da de skiftet gløderele og ikke plugger, selvom jeg kan se at det er lett å tro det etter feilmeldingene som er lagret.

Men plugger går jo i stykker de å så...

Skrevet
Det var vel en sjanse de tok da de skiftet gløderele og ikke plugger, selvom jeg kan se at det er lett å tro det etter feilmeldingene som er lagret.

Men plugger går jo i stykker de å så...

BMW verksted skal vel ikke ta en sjanse :roll: Var jo same feilmeldinger som var før dem skiftet gløderelet. Og feil kode 41f2 elektrisk vifte. sporadisk feil, var sikring borte i fra sikring f9 i hanskerom. Noe og som dem burde funnet ut.

Skrevet

Det er vel ikke alltid ett bmw verksted vet heller. Slik er det bare. Du tar regningen : ) Men kompetansenivået er som regel kjempegodt, så man slipper i stor grad gjetninger.

Skrevet
Det er vel ikke alltid ett bmw verksted vet heller. Slik er det bare. Du tar regningen : ) Men kompetansenivået er som regel kjempegodt, så man slipper i stor grad gjetninger.

Ja!! men man betaler masse penger før dem skal gjøre jobben og ba dem sjekk og glødepluggane pga jeg bor ca 50 mil unna bmw verksted. så jeg slipper å bannes når det blir kaldt :roll:

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er + ledningen til gløderele som har smeltet i kontakten.

Hadde akuratt samma feilen på min 525d, skiftet gløderele og plugger men like tungstarta.

Skifta ledning og alt tipp topp.

Skrevet
Jeg er ganske sikker på at det er + ledningen til gløderele som har smeltet i kontakten.

Hadde akuratt samma feilen på min 525d, skiftet gløderele og plugger men like tungstarta.

Skifta ledning og alt tipp topp.

Hmm hvor komer man til det relet?

Skrevet
På 525 sitter det iallefall under innsuget.. så må ha av dette :)

Takk. Men da er jo det bare å bytte plugger å når man har av innsuget....Så er man safe der :D Noe vanskeleg å bytte pluggane da?

Skrevet

Er nok lurt å bytte plugger i samma slengen ja:)

De er enkle å skifte.. bare pass på at motorn er litt lunk, da er de lettere å få ut

Skrevet
Er nok lurt å bytte plugger i samma slengen ja:)

De er enkle å skifte.. bare pass på at motorn er litt lunk, da er de lettere å få ut

Hørt dem knekker lett? stemer ikke det? Er det noe pakkning som er lurt å bytte når man skrur der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...