Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp bytt styresnekke på verksted! La merke til ein summ/ulyd når eg kjørte istad, stoppet bilen og såg nedi servoolje beholderen var akkuratt som olja var skummet! Suger den luft? Trenger svar fort pga har 10 mil kjøretur heim igjenn. Farlig å kjøre med? Dette bør vell verkstedet sjekke opp i morgen uten kostnad for meg? Håper noen veit

Skrevet

Få luftet systemet. Ulelyd kommer som regel når det er lite væske eller pumpen er på vei til og gi seg. Regner med at de har fylt på ny væske når tannstangen ble skiftet, så gammel væske er trolig ikke problemet.

Skrevet

Om det er lite olje i beholderen kan vell det foråsakke dette problemet? Får parkere flatt og sjekke nivået! Men om det er luft i systemet, kan eg i såfall kjøre bilen heim att?

Skrevet

Om det er lite væske, så gir dette lyd. Om det er luft så skal man i utgangspunktet ha begge fremhjulene fri fra bakken. Men du kan prøve og stå på bakken (du har vel ikke muligheten til å løfte den opp nå) og vri rattet frem og tilbake flere ganger (til fult rattutslag) og fylle etter væske om det behøves. Ja, du kan kjøre. Men det kan hende med pumpehavari eller gå utover tannstangen som du akkurat har fått satt på.

Skrevet

trur dette er selvluftende jeg?! fyll på og roter rattet fram og tilbake noen ganger, så siger sikkert det du fyller på inn i systemet. står i boka på bilen om dette. trur olja skal peiles på varm motor

jeg villet ikke kjørt hjem uten å fyllt olje!

Skrevet

Den har lettere for å lufte systemet uten friksjonen mot bakken.. Uten friksjon mot bakken så kan man lufte uten at det potensielt tar skade. Lufte med friksjon mot bakken, kan skade systemet.

Skrevet

Kommer til å sjekke dette med olja før eg kjører heim att ja. Har ikkje mulighet for løft av bil. Var på torsdag det blei byttet tannstang, var idag slutten av ein lengre biltur lyden blei oppdaget. Så får håpe det er kun forlite olje i beholderen. Men om noe havarer i verstefall, er vell noe verksted bør ta på sinn kappe?

Skrevet

Da kan det jo hende den lekker ut væske. At noe eventuelt ikke er skrudd godt nok til. Enten så skal du ATF olje, eller så skal du ha en CHF olje (tror det heter det) som er grønn. Det kommer ann på hva slags merkelapp som er på toppen av reservoaret.

Den grønne væsken er som regel stemplet med anbefaling for folkevogn. ATF oljen er bare "vanlig" og er rød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...