Gå til innhold

Fixet vanos, forsatt problemer. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp overhalt vanos på min 01 e39 tour og trodde alt skulle ordne seg med bilen.

Men i går da jeg skulle hente bilen på Gardermoen og skal til å starte opp så gikk det ca 10sek så gikk bilen som en sjark!

Samme dealen som før fix av vanos, mister det ene sylinderet og døde strax etter, startet opp med en gang på nytt og samme skjedde. Hostet og skalv så døde motor. Venter i 30sek og starter opp og alt er fint. Bilen har stått på gardermoen siden fredag i forige uke til i går tirsdag. Dette er samme problemene og symptomene som skulle være forårsaket av at vanos var gåen, men nå som den er fixet så har jeg forsatt de samme problemene.

Noen som vet hva dette nå dreier seg om, eller kan dreie seg om?

Dette skjer utelukkende når bilen har stått ute i kulda, når den har stått inne i garasje så er det ikke antydning til noe tull.

Problemene er de samme som før fix av vanos:

Oppstart: Går 5-10sek så begynner motor så vidt å slite, rett etter dette så mister motor det ene sylinderet og går som en gammel sjark. Rister og skjelver og dør ut etter kort tid. Motorlampe lyser gult. Venter i 30sek eller mer og problemet er borte. Skjønner ingenting.

Er en diagnose til 1200kr hos BMW eneste utvei nå eller?

Skrevet

Ok, så du mener det er noe annet? ohhh... Jaja :( Kanskje litt teit å spørre om hva det kan være, er vel diagnose som skal til. Hvis du kan hjelpe med diagnose så hadde det vært helt supert og jeg sier ikke nei takk til det, regner med at du er billigere enn BMW :) Holder til på Rena, men er mobil som bare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...