Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Mekonomen å skulle kjøpe frost væske etter at lufteskruen hadde tatt kvelden.

Han lurte på om jeg skulle ha rød da han mente blå ødelegger motoren.

Altså at den etser sunn vann kanalene.

Kjøpte blå da jeg bare skulle etter fylle litt. Men stemmer dette?

Skrevet

Ser ut som grønn er litt bedre enn blå på den siden der.

Etter fylte forresten grønn å ikke blå. Så er 50/50 ca blå og grønn.

Begynner jo å lure litt når man hører sånn :)

Skrevet

Da burde jeg egentlig bytte til rød da blokk og motor er Alu :P

Kan man bare tappe av den blå og fylle rød? Eller må man snu blokka opp ned å riste ut hver dråpe :P

Skrevet
RØD frostvæske fra VAG er det som anbefales på ALU topper!

Riktig at den VAG bruker rød, men den brukes både på alu og stål.

Skrevet
Noen som faktisk kan gi fysisk bevis på at dette har noen innvirkning?

eneste jeg har sett er at det "klumper" seg hvis man blander forskjellige.. har sett at det har vært gnagd på metallet i topper, men da kommer det av at det er kjørt med en for tynn blanding av frostvæske.

Skrevet

eneste jeg har sett er at det "klumper" seg hvis man blander forskjellige.. har sett at det har vært gnagd på metallet i topper, men da kommer det av at det er kjørt med en for tynn blanding av frostvæske.

Det er vel heller korrosjon, når det bare er kjørt med rent vann eller som du sier, for tynn blanding..

Skrevet

Det er vel heller korrosjon, når det bare er kjørt med rent vann eller som du sier, for tynn blanding..

korrosjon heter det, kom ikke på navnet i farta :lol:

Skrevet

Blå frostvæske er ikkje skadelig for alu nei. Bruker dette på jobb. Riktig nok på vannavkjølte intercoolere og oljekjølerer men dei er fortsatt lagd av aluminium. Og dette har blitt brukt hos oss i sikkert 15 år men har aldri hatt problemer med det.

Skrevet

På Mobil sine frostvæsker så har den Blå/Grønne Antifreeze extra BMW N 600 69.0 godkjenning og levetid på 3 år.

Sitat: "Beskytter mot korrosjon,frostskader og koking i både stål og aluminiumskonstruksjoner"

Den røde Antifreeze advanced har ikke Bmw godkjenning men er mer "longlife" med 5 år levetid.

Sitat: "Beskytter mot korrosjon,frostskader og koking i både stål og aluminiumskonstruksjoner"

Den blå som bare heter Antifreeze tilfredstiller BS6580-1992 standard. Den har ingen bilgodkjenninger og har en elevetid på 1 År.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...