Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Fikk en tlf, av en kammerat av faren min nå. Han hadde en bmw e21 hartge 335 1982 som han ville pusse opp. Han sa dette var de eneste i norge? og det er laget 12 av den i hele verden? stemmer dette? Jeg sa hvertfall at det hørtes veldig int ut. Og han sa man kunne få alt i mellom 300.000-600.000kr kom helt ann på stand? stemmer dette?

Takk!

Robin

Skrevet

The second E21 model was the monster Hartge H3S 335i. For this Hartge modified a 6-cylinder 3.5 L transplanted out of a BMW 635CSi. This produced 205 hp (153 kW) which was a reduction in power compared to 218 CVs of E23 and E24 made necessary in order to meet anti-pollution laws in force, which set limits to emissions of CO in relation to weight ratio power. Since the 3500 cc engine coupled to the body of the E21 Series 3 was smaller and lighter than the 6 Series and 7, it exceeded these limits and was necessary to cut 13 hp (10 kW) in order to obtain approval. In 1982, thanks to head, valves, camshaft and exhaust manifolds, specific power reached a peak of 240 hp (179 kW) for a maximum speed of 240 km/h (149 mph) and launched it from 0–100 km in 6 seconds.

Skrevet
The second E21 model was the monster Hartge H3S 335i. For this Hartge modified a 6-cylinder 3.5 L transplanted out of a BMW 635CSi. This produced 205 hp (153 kW) which was a reduction in power compared to 218 CVs of E23 and E24 made necessary in order to meet anti-pollution laws in force, which set limits to emissions of CO in relation to weight ratio power. Since the 3500 cc engine coupled to the body of the E21 Series 3 was smaller and lighter than the 6 Series and 7, it exceeded these limits and was necessary to cut 13 hp (10 kW) in order to obtain approval. In 1982, thanks to head, valves, camshaft and exhaust manifolds, specific power reached a peak of 240 hp (179 kW) for a maximum speed of 240 km/h (149 mph) and launched it from 0–100 km in 6 seconds.

nice. Han sa jeg betaler alle delene og du gjør jobben. Også selger vi den og deler pengene. Grei deal det? Får noen 100 for den :)

Skrevet
Tror ikke du får solgt den så lett i Norge. Er ganske sært. Men du får nok solgt den etterhvert.

ja sant. Men er nok en entusiast som ringer tilslutt :P

Skrevet
Er vel neppe i så bra stand at den er ferdig neste år uansett? ;)!!!!

Hehe, ja vi får se da;) den blir sendt bort til rust sveising ogsånt om det trengs. Prosjekt kommer om det blir noe av;)

Skrevet

Noen som vet hvordan diff/bakstilling som sitter på disse? De originale E21 diffene er jo sterkt underdimensjonert bare for 323 motoren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...