Kobar Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Har nå fått start på motor, det var veivsensoren! Men motoren går ikke som den skal.. Veiv,- og kamsensor er nytt samt lmm.. For meg virker det som om eksosannlegget er tett. Er det vanlig for denne modellen at katalysatoren tettes? #Gammelt innlegg# Jeg får ikke start på nevnte bil. Den drar rundt på starteren og har noen tenninger i ny og ne. Lukter rart fra eksos den slipper ut! Noen forslag? Bilen har stått i 5-6 mnd! Den oppførte seg rart før den ble satt bort, som at nårbilen blevarm så bleden tungstartet, og den kunne miste halve motorkraften.. Jeg mistenker veiv og eller kamakselsensor, hvordan sjekker jeg om dem er gåen? Er det samme motor i -95 mod 520 e34 og -96mod 520 e39? For jeg har tilgang til en slik delemotor!
Kobar Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Skrevet Februar 25, 2012 Sensorene er ikke like som e39 motoren... Men passer sensorer fra m50b25 fra e34 på min motor?
Kobar Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Skrevet Februar 25, 2012 Sjekket om den får bensin ? gnist? jeg er nærmest 100% sikker på at det er veiv,- og/eller kamsensor. Så jeg prøver å få tak i noen brukte for å teste.. Det kommer bensin ut av dysene, og den tenner når jeg tørner på starteren, men det er ikke ordentlig gange på motoren. Hørres ut som den tenner i hytt å gevær! Er det vanos på denne motoren? Kan jeg bruke sensorer fra alle M50B20 motorer? også fra di med vanos?
vegard89 Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Er nok vanos på den motoren du har. men om du kan bruke di sensorene fra den type motor aner ikke jeg. sjekk delenr om di går overens
hao Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Ta en diagnose før du starter innkjøp av deler du kanskje ikke trenger
Kobar Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Ny veivsensor og motoren startet! Har skiftet kamsensoren også, bare for å være sikker! Men jeg føler at motoren drar dårlig.. Er det vanlig at katalysatoren går tett på disse modellene? Hva annet kan være galt? lmm er ny! Jeg går utifra en e34 520ia stv skal gå nokså likt iforhold til en e36 318isa, men 520`n går ikke i nærheten såbra som is`n..
hao Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 En 318 IS vil nok oppfattes ganske ulikt en 520. Det blir 2 forskjellige biler og motorer. Tenker litt på gearkasse jeg da. Om du har opplevelse av at den gearer annerledes eller at du merker annen forskjell med den som gjør at den blir tyngre å stjeler effekt. Nå TROR jeg en diagnose vil gi feilmelding hvis det er noe med automatkasse.
Kobar Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Girkassa girer som den skal, men det er ikke særlig med drag i motoren. Av de 150hk den skal ha vil jeg tippe at ca 80-90 av dem virker!!
hao Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Prøv med havre da vel Neida. Kan du ikke ta en diagnose da. Den vil kunne si deg en del nå etter at du har fått fikset det andre.
Kobar Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Det er ikke skilter på bilen og nærmeste verksted ligger 4mil fra her så det er litt stress å få flytta på den! Dessuten så var jeg på verksted med en 318is som hadde noenlunde samma problem, men der fant ikke diagnoseutstyret noen feil! Men det må da være noen som har hatt lignende opplevelser? Jeg leste meg opp via dette forumet at det måtte være veivsensor som var gåen da den ikke ville starte, og det var det jo!
marjoh93 Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Har en 520i e39 med lignende symptomer som du forklarer. For min del viste katalysatoren seg å være synderen
Kobar Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Jeg har vært ute for dette på en e46 320d, da tok vi bort katalysator og den gikk bra igjen. Så dette skjer altså på bensinbilene også ja.. Blir kapping i eksos til helga da!
marjoh93 Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Om det er lik eksos på e34 og e39 er det rimelig greit om man bare bruker en vinkelsliper og kutter seg inn fra undersiden og opp. Drar ut hele kat'n og bare sveiser igjen Funka fint for meg iallefall
Rayman Nor Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 En go regel er nokk luft inn å tilstrekkeli fri vei ut Katalysatoren, eller luftfilteret Åsså kan man jo sjekke Innsugsbelgen om den er sprukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå