Gå til innhold

Brukte rundkjøringen til sladding, fratatt førerkortet.

thommas88
 Share

Anbefalte innlegg

Vi stanset en person i 20-årene som brukte rundkjøringen ved Kråkerøybrua til sladding. Vedkommende er fratatt førerkortet.

Det er urimelig synes jeg. Hva skjedde med bøter, mister jo lappen for ingenting. Sto ikke noe om tid på døgnet eller om det var traffikert men vi har vel alle gitt bånn rundt en sving/rundkjøring.

http://www.f-b.no/nyheter/mistet-lappen ... -1.6838499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er vanlig praksis etterhvert. Den gode gamle §3 er grunnlag nok for å bli fratatt førerretten. Skal sies at den blir bare beslaglagt, også må man gjennom rettsystemet før man på skikkelig blir fratatt førerretten.

Leste i avisa i dag at det var to stykker som ble anmeldt for å ha sota ruter. Synes politiet sine prioriteringer her i bygda er helt på trynet. Drit i å ta butikktyver og stoppe slostkamper, heller bruk tiden på å trakasere unge bilførere... Lensmannen i nabokommunen var så grei at han gikk ut i avisene og sa at foreldre ikke måtte betale forsikring til barna sine biler om de hadde lettmetallsfelger. For da var de rånere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lensmannen i nabokommunen var så grei at han gikk ut i avisene og sa at foreldre ikke måtte betale forsikring til barna sine biler om de hadde lettmetallsfelger. For da var de rånere....

Det kjem mykje rart ut av kjeften til Guttorm. Han køyrde vel sjølv Toyota Carina med stålfelgar i lang tid, så det er kanskje ikkje så rart at han er trangsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lensmannen i nabokommunen var så grei at han gikk ut i avisene og sa at foreldre ikke måtte betale forsikring til barna sine biler om de hadde lettmetallsfelger. For da var de rånere....

Det kjem mykje rart ut av kjeften til Guttorm. Han køyrde vel sjølv Toyota Carina med stålfelgar i lang tid, så det er kanskje ikkje så rart at han er trangsynt.

Han kan sammenlignes med ganske mange biler i distriktet med litt for stor bakpotte: Mye bråk, lite handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med advarsler og bøter?

Nå kjenner jeg ikke saken, og for alt jeg vet kan han ha svinekjørt i lang tid, inkl rundkjøringa, men fratatt førerkort er strengt.

Bemerker meg også at enkelte har større problemer med lovens lange arm enn andre under samme forutsetninger, rart det der ...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit å bryte loven men hva med bøter ? burde svi det også. hvis du ligger over fartsgrensa så er det å bryte loven også.

I bunn og grunn ganske fair å miste lappen synes jeg. En skal rett og slett ikke sladde i trafikken. Jeg personlig har sett flere som holder på med dette der det er folk som ferder for å vise seg frem. Eneste måten å forhindre dette på er å innføre strenge straffer. For min del er ikke det å betale ned en bot noe stort problem.. Joda, det svir - men det å miste sertifikatet derimot svir langt langt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt å miste lappen er en grei straff om man driver å sladder ute i trafikken. Det kommer veldig ann på situasjonen, og jeg sier ikke at jeg aldri har gjort det selv. Men idioter som driver å leiker seg på det nye snøføret midt på dagen i trafikken kan godt miste lappen på livstid spør du meg (jeg ser det ikke rent sjeldent, og var millimetere fra å bli truffet selv ved en anledning). En øde parkeringsplass og visse øde, oversiktlige veier på riktige tidspunkt synes jeg derimot kan være greit, men det er det heldigvis noen politifolk som klarer å skjønne også (faktisk flere her i området)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at man ikke skal leggen i full brei midt i trafikken men hadde dette vert (og tid står det ikke) på kvelden eller nattan når det er LITEN trafikk så synes jeg det blir en alt for hard straff for hva han gjore. Er kr.øy Fredrikstad å ikke midt i oslo. Gjør man det på dagen så fair enough da kan du gå hjem. Skal ikke sette andre menskers liv i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld fyren til diskrimineringsombudet, dere hadde hatt en god sak. Bryter totalt mot politiets innstrukser om holdning og generalisering.

Å bli anmeldt og fratatt lappen for sladding er helt normalt, uansett om det er forsvarlig eller ikke. Med alderen har jeg lært meg å kun herje utenfor tettbebygd strøk. Den ekstra sladden i sentrum har jeg helt kuttet ut, risikoen er for stor i forhold til gleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vanlig praksis etterhvert. Den gode gamle §3 er grunnlag nok for å bli fratatt førerretten. Skal sies at den blir bare beslaglagt, også må man gjennom rettsystemet før man på skikkelig blir fratatt førerretten.

Leste i avisa i dag at det var to stykker som ble anmeldt for å ha sota ruter. Synes politiet sine prioriteringer her i bygda er helt på trynet. Drit i å ta butikktyver og stoppe slostkamper, heller bruk tiden på å trakasere unge bilførere... Lensmannen i nabokommunen var så grei at han gikk ut i avisene og sa at foreldre ikke måtte betale forsikring til barna sine biler om de hadde lettmetallsfelger. For da var de rånere....

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Om man sladder midt på natta i en rundkjøring (uten autovern rundt eller hus i nærheten) der man ser tydelig til alle kanter at det ikke er verken gående eller bilister i nærheten, kan jeg ikke se noe grunn til at paragraf 3 brytes. Nå vet jeg jo ikke noe om saken nevnt i avisen, mest sannsynlig er ikke alle disse betingelsene møtt, men syns vi skal være litt mer kritiske til paragraf tre, og ikke bare ta det for god fisk at så lenge onkel blå nevner det fryktelige tallet så er det game over.

Kanskje det kan sies at man utsetter seg selv for fare, men det gjør man jo i det man setter seg inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...