RS4 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Låner denne tråden litt Lurer på & hvordan er: -Hvordan er girkasse og giring ved by kjøring? Hard og ukomfortable? -Hvordan er understellet ved by kjøring? Hard og ukomfortable? -Hvordan er interiøret? Knirker og knaker det? -Er det lekkasjer noen plass? Ved bagasje luke er det sagt? Andre plasser å sjekke? -Rust noen plass. -Hvordan er vedlikeholds utgiftene etter 80 / 90 / 100 / 120 Tusen km? Mener det er bytte på clutch på disse tider, da er det ca 30-40tusen(om en skal levere den inn til bmw). Og bremsene bør vel skiftes på den tiden, om ikke det er allerde gjordt? Hvordan er det med reim/register kjede? Og i girkassen er det dyre deler som "rykker" lett og er meget dyre å skifte, hvordan finne det ut før man kjøper en M5? -Kjøpe brukt på samme km? Er det "for mye" kjørt med 100.000km? Det kommer vel ann på hvordan behandlet / service, men om det er godt behandlet og service på plass, hva er maks km en bør se på? Og hva bør man se etter? -Hvordan er det elektriske? Lys, ledninger, varme anlegg, seter, motor osv...? -Matarjustering? -iDrive, noen feil? -Hvilke årstall bør en holde seg til? -Bensin og olje forbruk? Er spurt om tidligere, og tatt med her og. Så ca 1,4+1,5l/mila, og dette er på 400hk moduset? Diverse kostnader / Priser på deler: ABS føler ca 950-1000kr/stk Bremse caliper framme ca 6700kr/stk Bremse caliper bak ca 3500kr/stk Bremse skive fremme 4600/stk Bremse skive bak 3300/stk Bremse klosser fremme ca 3100kr/stk Bremse klosser bak ca 1800kr/stk Bremse kit 8-piston high performance brake system ca 52000kr for front axle, consisting of 8-piston brake calliper, left 8-piston brake calliper, right brake pads, set 8 pieces calliper mounting bracket, set Varen er original AC Schnitzer Hjullager Fram org N 3400kr/stk Støtdemper fram v.s org 10200kr/stk Tannstang org N 23000kr Servopumpe org N 9000kr Coil 712 kr/stk TERMOSTATHUS 1900kr/stk Vannpumpe 2800kr/stk Viskeroverføring 4500kr/stk Dynamo 7400 kr/stk Starter 6600 kr/stk Radiator 6300 kr/stk Komplett clutch 9000 kr/stk Clutch 9000kr/stk Lykter ca 4-5000kr/stk Lykter Bixenon ca 13400kr/stk
RS4 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Ingen som har noen erfaringer her? Trenger ikke svar på alt da, men noe vel? Litt vanskelig å kjøpe en "så dyr" bil uten litt hjelp Lurer på & hvordan er: -Hvordan er girkasse og giring ved by kjøring? Hard og ukomfortable? -Hvordan er understellet ved by kjøring? Hard og ukomfortable? -Hvordan er interiøret? Knirker og knaker det? -Er det lekkasjer noen plass? Ved bagasje luke er det sagt? Andre plasser å sjekke? -Rust noen plass. -Hvordan er vedlikeholds utgiftene etter 80 / 90 / 100 / 120 Tusen km? Mener det er bytte på clutch på disse tider, da er det ca 30-40tusen(om en skal levere den inn til bmw). Og bremsene bør vel skiftes på den tiden, om ikke det er allerde gjordt? Hvordan er det med reim/register kjede? Og i girkassen er det dyre deler som "rykker" lett og er meget dyre å skifte, hvordan finne det ut før man kjøper en M5? -Kjøpe brukt på samme km? Er det "for mye" kjørt med 100.000km? Det kommer vel ann på hvordan behandlet / service, men om det er godt behandlet og service på plass, hva er maks km en bør se på? Og hva bør man se etter? -Hvordan er det elektriske? Lys, ledninger, varme anlegg, seter, motor osv...? -Matarjustering? -iDrive, noen feil? -Hvilke årstall bør en holde seg til?
HMW Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 For å få svar på halvparten av spørsmål ville jeg reist å prøvekjørt en bil. Hver sin oppfatning vet du. Ellers...søk litt rundt på forum.
RS4 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 For å få svar på halvparten av spørsmål ville jeg reist å prøvekjørt en bil. Hver sin oppfatning vet du.Ellers...søk litt rundt på forum. Ja heilt enige, men vil være mest mulig "forberett". Men det er ikke så mange tilsalgs rundt meg. Greit å få vite mest mulig info, og jeg hører gjerne andres meninger. Så trekker jeg konklusjoner etterpå. Jeg har "brukt" nok peng på biler nå(siste bil nå har jeg brukt ca 250.000kr + bil), så med det ønsker jeg mest mulig info, og hva som vil koste på diverse. Jeg reiser en del, så har liten tid også. Men skal til Spania nå på lørdag, og være der ein uke. Familien skal se på en leilighet der, så kanskje kjøpe en M5 i Spania? Derfor jeg er så "ivrig" til å få mest mulig informasjon på hva en skal se etter / sjekke ut. Min spansk og spanjolene sin engelsk er nok ikke på topp. Jeg har lest opp og ned i mente(på utenlanske forum). Og sitter igjen med dem spørsmålene som jeg spør/spurte om.
HMW Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Flere av spørsmålene dine omhandler e6x generelt og er bredt diskutert på forumet her. Hvis jeg skal bruke så mye penger på bil bryr jeg meg lite om det er 50 mil til nærmeste prøvetur.
JulianS Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Når det kommer til girkassa er den grei å kjøre med til vanlig men rykker litt hvis du ikke slipper opp gassen litt før du girer, kan virke litt rart til å begynne med men du blir fort vant med det Clutchbytte er sikkert dyrt men er vel ikke så ille som 30-40k, ser clutch-settet koster 9000 på gs, vil tippe det går mellom 10 og 15 timer på den jobben, mindre hvis en har gjort det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå