seight Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Heisann! Har startet prosessen med å finne meg en E61 som virker som en hyggelig bil. Da jeg ikke er noe glad i diesel så ønsker jeg meg en 525i facelift (med 3L motor) Da oppdager jeg plutselig at utvalget av biler blir svært begrenset, spesielt da jeg også vil ha full M-sport pakke(ikke bare optikk), også i tyskland. Så da lurte jeg på hvor lurt/dyrt det er å ettermontere det som utgjør M-sport pakka på en bil som ikke har det i utganspkt? Har sett litt rundt omkring, har sett det mulig å få på optikken for en 10-15 000kr. Men hva drar man på seg av utgifter dersom man også skal ha M-understell og interiør? (regner med å klare å finne en bil med sport eller komfort stoler som burde fungere). I tilegg til at det er lettere å finne 525i uten m-sport, ser det også ut til at det fort er 50-70 000kr å spare på kjøpet, så da spørs det om ettermonteringen spiser opp hele besparelsen. En annen ting, er det i praksis forskjell på annenhåndspris på bil som har fabrikkmontert M-pakke versus de det er ettermontert? På forhånd takk
seight Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Ingen som har noen erfaringer/inspill?
Lommelom Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Ingen som har noen erfaringer/inspill? Helt klart billigst og kjøpe det med.I stort sett alle tilfeller er det dyrere og ettermontere all slags ekstraytstyr. Du blir ikke misfornøyd med en disel det skal jeg love deg
seight Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Takker! Nå var det faktisk sånn at jeg IKKE ville ha diesel , prøvekjørte en 530xd (pre facelift) den dro som et lokomotiv, men det manglet godfølelsen i forhold til lyd, turtallsregister, og ikke minst respons på motor. Så jeg tror nok det blir blir en bensin, har dog slitt litt med å finne en 525i/530i å prøvekjøre, mulig jeg må nøye meg med å prøvekjøre en 523i. Når det gjelder ettermontering av M-pakke så hører jeg andre også si at det er dyrt å ettermontere. Men jeg er ikke helt overbevist. Fant f.eks prisen på optikk delene her: http://www.salesafter.eu/product_info.php/info/p2_bmw-5-series-e61-touring-m-package--with-pdc.html til en hyggelig penge, blir vel kanskje en 8-9000kr for delene, og muligens 3-5 000kr for lakkjobben(nå gjetter jeg da). Montering er det vel strengt tatt mulig å gjøre selv Går en evt. for "aftermarket" demper/fjæroppsett så ser det ut som det er mulig å komme i mål med et bilstein sett her: http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/suspension-kits/car/bmw/5-series-03-09-e61-estate/2007/525-3-0/eibach-b12-pro-kit-suspension-kit-with-bilstein-b8-dampers-lowers-front-30mm-and-rear-30mm: så kommer vel del på ca 10 000kr (mulig det finnes rimligere andre steder). Alternativt selges det orginalt her til http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33217424 7-8 000kr Kan også monteres selv, muligens en 1000 lapp eller to for hjulstillingskontroll. Da har jeg så langt kommet opp i ca 20-25 000kr, hva mer er det jeg mangler da? Prisforskjellen på en bil med og uten m-sport, ser ut til å ligge rundt 60 000kr, iallefall de bilene jeg har funnet på mobile24.no Eller er jeg helt på viddene?
awt Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Jeg vil ikke tro det er så dyrt å ettermontere, men det vil aldri bli en M-sport bil uansett hvor hardt du prøver. Dette kan muligens bety litt når bilen en gang skal selges, men heg tviler på det er snakk om store summer. Om du overlever brukte fangere får man det til en grei pris på eBay(.co.uk og .de), er du heldig finner du i riktig farge også, men somregel er det noen småsår som må lakkes uansett. Andre ting en M-sport bil har er shadowline-listverk, sort taktrekk, M-sport-ratt, M-sport innstegslister og sikkert andre småting. M-sport-biler kan heller ikke ha elektrisk utsvingbart hengerfeste, så om du finner deg en bil med det, må dette byttes ut med et vanlig avtagbart.
seight Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Regnet egentlig ikke med at bilen ville bli "M-sport", men så lenge som den ser ut som en (uten at det koster skjorta) så hadde det vært hyggelig. Det er "til meg selv" jeg kjøper bilen, ikke til neste eier. Hvor mye utslag vil m-pakka gi på salgspris når bilen runder 10 år? regner med å ha bilen en 5 års tid(den vil være ca 5 år i utgangspkt). Ser at det er andre "småting" som også må fikses, og gratis blir jo ikke det heller. Så da blir det å regne på om det jeg evt. "vinner" i lavere kjøpspris koker bort i plunder og heft og kjøp av "smådeler" Er det forresten andre deler som må byttes i understellet, andre stabstag? Jeg vil ikke tro det er så dyrt å ettermontere, men det vil aldri bli en M-sport bil uansett hvor hardt du prøver. Dette kan muligens bety litt når bilen en gang skal selges, men heg tviler på det er snakk om store summer.Om du overlever brukte fangere får man det til en grei pris på eBay(.co.uk og .de), er du heldig finner du i riktig farge også, men somregel er det noen småsår som må lakkes uansett. Andre ting en M-sport bil har er shadowline-listverk, sort taktrekk, M-sport-ratt, M-sport innstegslister og sikkert andre småting. M-sport-biler kan heller ikke ha elektrisk utsvingbart hengerfeste, så om du finner deg en bil med det, må dette byttes ut med et vanlig avtagbart.
awt Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Å si hva bilen vil være verdt om fem år er tilnærmet umulig, men det enkleste er å sammenligne med 10 år gamle biler som er til salgs. Jeg vil tro den generelle standen har mer å si for prisen enn M-pakken. Jeg vet ikke om det er noe mer, men om du leter litt rundt og sammenligner litt på f.eks. realoem.com vil du nok finne svaret på dette.
HMW Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 I forhold til brukte fangere så husk at det er ikke kun plast som skal byttes. Foran er det relativt greit, noe plast og en isoporsak bak fangeren. Bak er det værre, deksel under og på begge sider samt hele stålbjelken bak fangeren. Innerskjermene er heller ikke like, men går å kappe dem til. I forhold til understellet så ville jeg heller satt på et godt senkesett og bilstein dempere. Å betale en haug for at det står m sport er tullete Shadowline listene er viktig, hvis ikke ser det ikke komplett ut... har samme problemet selv ettersom jeg ikke har funnet lister enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå