schtein Skrevet April 19, 2013 Forfatter Share Skrevet April 19, 2013 Ny oljepumpe på vei og utstyr for å måle lagerklaring er kommet ihus. Etter å ha pratet med gs support, bjørnstad bil og tilslutt jaas performance er det liten tvil om at sumpen må ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 19, 2013 Share Skrevet April 19, 2013 Å de var du som ringte i dag ja. Får håpe det ordner seg uten for mye tull:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet April 19, 2013 Share Skrevet April 19, 2013 Har du ikke oljetrykk? Prøvd å bytte til en annen kjedestrammer mellom kammene før du tar ned hele bunnpanna? Hadde akkurat samme problemet på en e36turbo til en kompis av meg. Da lakk kjedestrammeren i stemplet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 19, 2013 Forfatter Share Skrevet April 19, 2013 Å de var du som ringte i dag ja. Får håpe det ordner seg uten for mye tull:) Har tatt ned pumpen. ser ut som tannhjulet har gått litt skjevt. Svake merker i lokket på den ene halvdelen. kan dette ha laget svakt oljetrykk på tomgang? så har jeg målt lagerklaringen på en råde. er .051 mm. er det for trangt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 19, 2013 Forfatter Share Skrevet April 19, 2013 Har du ikke oljetrykk? Prøvd å bytte til en annen kjedestrammer mellom kammene før du tar ned hele bunnpanna?Hadde akkurat samme problemet på en e36turbo til en kompis av meg. Da lakk kjedestrammeren i stemplet. Det har jeg ikke sjekket. men nå er pannen nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 19, 2013 Share Skrevet April 19, 2013 Å de var du som ringte i dag ja. Får håpe det ordner seg uten for mye tull:) Har tatt ned pumpen. ser ut som tannhjulet har gått litt skjevt. Svake merker i lokket på den ene halvdelen. kan dette ha laget svakt oljetrykk på tomgang? så har jeg målt lagerklaringen på en råde. er .051 mm. er det for trangt? Den skal værre ganske ikke for att den ikke skal greie mere enn en halvkilo. ,051 greit. Er det det på alle da? Hva er de på veiv lagra da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 20, 2013 Forfatter Share Skrevet April 20, 2013 Har ikke målt alle lagrene enda. rammelagrene blir værre siden jeg må ned med støtgjørdelen. jævli trangt mellom traversen og motoren Her er et bilde av lokket på pumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet April 20, 2013 Share Skrevet April 20, 2013 er det underpyling av stempler på motoren? som sitte på ramlagera? kan ha mistet en dyse derifra og da går det mye olje. var det ikke det som hadde skjedd med motoren til Pedi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 21, 2013 Forfatter Share Skrevet April 21, 2013 er det underpyling av stempler på motoren? som sitte på ramlagera? kan ha mistet en dyse derifra og da går det mye olje. var det ikke det som hadde skjedd med motoren til Pedi? Kan ikke se noe. men jørgen vet sikkert det dær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 21, 2013 Share Skrevet April 21, 2013 Sitter abs-modulen på motorsiden av festet, eller i karosseriet? Sitter den på motorsiden, må du ha slanger mellom modul og rør, kobberrør tåler ikke vibrasjonen og bevegelsene vil knekke rørene... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 21, 2013 Forfatter Share Skrevet April 21, 2013 Sitter abs-modulen på motorsiden av festet, eller i karosseriet?Sitter den på motorsiden, må du ha slanger mellom modul og rør, kobberrør tåler ikke vibrasjonen og bevegelsene vil knekke rørene... sent by me, with Tapatalk 2 Er alu foringer så står ganske i ro motoren. så er oppspenningen av rørene ganske flytende så satser på de holder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 21, 2013 Forfatter Share Skrevet April 21, 2013 Er 99% sikker på hva feilen var. etter å ha målt klaring på syl 1 og 2 hoppet jeg bak til nr 6. Og jeg skulle f... ikke fått av "lagerskålen" på råden. etter å ha tatt i med alt av hva en 70kilos kropp har å gi kom den av i full fart midt i pannen min. så etter å ha kommen til hektene og gnudd vekk noe blod skulle jeg ikke fått lageret på plass igjen, ble en kant på råden. det skal vell være sømløst når montert. men da så jeg at det var en bra kant på råde nr5. Byttet om på nr 5 og 6. Sømløst og samme klaring som resten av lagrene.. I min verden skulle dette være problemet. vis ikke noen har en annen teori? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rindegut Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Blandet lagerskånene under sammensetting av motoren da kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Blandet lagerskånene under sammensetting av motoren da kansje? Ikke jeg som satte sammen motoren, men ser slik ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Det kan være årsaken.hvordan så lagra ut på di som var bytta plass da? Underspylig er det på denne ja. Må ta ut veiva for og se om det er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå