Gå til innhold

E39 M50 turbo prosjekt. Vinterens oppgraderinger igang.

schtein
 Share

Anbefalte innlegg

Får håpe det blir rått.

Motor nærmer seg ferdig, ny vannpumpe bestilt, viftereim, løpehjul og travers til girkasse. Madammen blir nok fornøyd når boden blir ledig igjen :-P

Etter noe googling og en telefon til kimmit fant jeg ut av hvordan ''utblås'' kammen skulle være.

bilde13_zps291d9fb7.jpg

bilde22_zps47e718c2.jpg

bilde32_zpsa521ab73.jpg

bilde41_zpsc2dc0df8.jpg

Ny toppdekselet er ikke ferdig enda, må også lakke opp festet til servo pumpen og en nytt trigger hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke bilde av åssen det skulle stå? :) Dritt kult prosjekt som jeg gleder meg til å se når du er ferdig :D

Tok ikke flere bilder, fant en tråd her inne med god beskrivelse og bilder. Så er det mye på ppf forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah lurer også på hvordan man timer 2x innsugskammer :) skal snart hive på toppen min også. en ting jeg lurte på, skal det være noe pakning mellom oljepumpa og blokka? fulgte ikke med noe som passa hvertfall, og så ikke helt ut som det har vært der heller, men er en stund sia jeg tok den fra hverandre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men tror det ikke var noe pakning der. er pakning på silen vet jeg.

Med dobbel innsugs kam skal det være 1,3-1,4mm mer løft på syl 6. På ppf forumet står det alt imellom 1 og 2mm, kim på kimmit sa 1,3-1,4.

Vis ikke jeg er helt på bærtur og har oppfattet alt feil. Men motor snurrer fint rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et mareritt å få ut studsene fra gammel toppen, sprengte sikkert 50 wurth muttere for å få ut nesten alle..

bilde23_zps4565d379.jpg

Venter nå med å få lånt en motor løfter, skjer vell i løpet av et par dager

bilde14_zpse6710356.jpg

''Ny'' meget fint brukt bbl på tur inn. var noe plaget med den gamle innovaten.

bilde4_zpsbc10663f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...