Mr_No Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hei Jeg har nylig kjøpt en E61 fra Tyskland, denne bilen har original BMW webasto. Jeg har prøvd å teste denne ved ett par anledninger, merker at viftene går, men bilen blir ikke varm. De gangene har testet, er ved å skru på webasto fra fjernkontrollen, men ikke satt opp noen timer. Jeg har sjekket på iDrive, at du kan skru den på der i fra også, uten å bruke timer, slik at den starter med en gang. Der får jeg to valg muligheter, ene er Webasto for å gjøre bilen varm, andre er Webasto ventilasjon. Er det mulig at bilen er satt som standard på ventilasjon når jeg bruker fjernkontoll? evnt hvordan endrer jeg dette? Noen andre tips om hvorfor webasto ikke varmer bilen? Kanskje noen som vet om noen side på nettet der jeg kan finne en form for bruksanvisning for BMW webasto?
Alpejohn Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Har du ikke prøvd og starte den direkte i bilen da?
Mr_No Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 ja, har sjekket det, gir ikke varm luft da heller
Alpejohn Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 ja, har sjekket det, gir ikke varm luft da heller Hører du at den starter da? Og hvor lenge går den eventuelt? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Mr_No Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Hører at den starter, og den hadde gått i ca 40 min, når jeg satte meg i bilen...
Alpejohn Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hører at den starter, og den hadde gått i ca 40 min, når jeg satte meg i bilen... Ok, men motoren blir vel varm? Men varmluft kommer ikke inn i bilen, nå vet jeg ikke hvilke innstillinger som finst på e61 men kan jo tenkest at det er noe slikt.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Mr_No Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 prøvde å velge heating, ved å starte manuelt, men d hjalp ikke. I dag satt jeg meg i bilen, startet webasto, for å se om den blåste varm luft, da hørte jeg klikke lyder, som kom fra baksiden av bilen, mens webasto gikk, er dette normalt? Kanskje jeg burde få sjekket webasto biten hos en bmw forhandler. Bilen ble levert med Europluss garanti, mulig det dekkes av garantien.
Alpejohn Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 prøvde å velge heating, ved å starte manuelt, men d hjalp ikke.I dag satt jeg meg i bilen, startet webasto, for å se om den blåste varm luft, da hørte jeg klikke lyder, som kom fra baksiden av bilen, mens webasto gikk, er dette normalt? Kanskje jeg burde få sjekket webasto biten hos en bmw forhandler. Bilen ble levert med Europluss garanti, mulig det dekkes av garantien. Drivstoff pumpa til webastoen kan lage klikke lyder, det gjør min også. men på min ligger den under førersetet (under bilen). ja kanskje like greit Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
bmwsel Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Jeg har samme problem at webasto ikke varmer. Den starter fint men lite varme inn i bilen... Dette gjelder en 2008 E61 tysk importert...
Mr_No Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 I dag så d ut som webasto skrudde seg av etter å ha gått i ca 15 min, mulig dette har noen sammenheng med problemene?
Alpejohn Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 I dag så d ut som webasto skrudde seg av etter å ha gått i ca 15 min, mulig dette har noen sammenheng med problemene? Det kan være ja, skulle vel fått tatt en diagnose for å se om den har laget en feilkode, skal jo gå i ca 30 min, vertfall på min. Da burde du få vite hva som feiler Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
///frank Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Trur det er nok sirkulasjonspumpa som er ved webastoen som har tatt kveld, Symptonane er lik det som jeg hadde på min E61.
///frank Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 var d dyrt å få skiftet? Pumpa kostet 1600kr på bmw men trur du får den billiger andre plasser. Byttet den sjøl men måtte inn til bmw og låse opp pga den hadde feilstartet 3 ganger og da går den i lås. prøvde sikring triks som man skriver mye på forumet her men funket ikke på min, så jeg måtte til bmw forhandler å låse opp. Webastoen og pumpen ligger på venstre side forran under hjulbuen plastikken nede ved kanalen. Gjør det verfall på min. Men tar du diagnose så er du sikker hva det er som feiler webaston
Mr_No Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Sikringtriks? tenker du da på at man kobler fra minus polen på batteriet? og lar d være koblet fra en stund?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå