Gå til innhold

Unifieds e91 06' m-sport - Nye AE pærer og skiltlys

unified
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått montert takstativet(Whispbar X-bar/Prorack), og det gikk jo superfort...

Hadde regnet med en kjapp halvtime, men brukte nok nærmere 1,5 time. Hehe

Her ser dere hvordan det ble(iphone bilder i mørket...)

5egichy1y6j5btu3a026_thumb.jpg

er1o9xquj9w1vdpcxurm_thumb.jpg

Som jeg hadde regnet med, så er vel dette den laveste profilen man kan få med takrails, og det ser jo ikke verst ut i sort heller.(Skal ta noen bedre bilder i dagslys i morgen)

Fredag blir det takboks-jakt! Håper å ha den på plass i morgen da jeg skal på fjellet på lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var takboksen på plass!

Opsettet er da X-bar takstativ fra Whispbar, og FX-Suv takboks fra Packline.

Takboksen kostet 6850kr på Berthel O' Steen, og det var faktiskt en av de beste prisene i markedet.

Utfallet her er nok en av de laveste profilene man kan få, og fortsatt med plass til 4 snowboard. Jeg fikk til og med benyttet kloene(iz2connect) til å feste takboksen, og jeg brukte kanskje 5 min. på å montere den:) Fra kloen og ned til taket er det 0,5cm. Hehe

8v00f2g0rph6vzs6wlgk.jpg

cjjwfae3hsw0wk6faq60_thumb.jpg

5bpuwkuhi5otvap5w978_thumb.jpg

dr7lljyn93c9m01wfmua_thumb.jpg

qdy4tno6uav0ku8p0oo1_thumb.jpg

aw8633spiqfqnnr5gj81_thumb.jpg

Ja, de er tatt på Iphone igjen, beklager, og bilen har blitt skitten, igjen.

Edit: Etter ha tittet litt mer på plassering av takboksen utover dagen, fant jeg ud at det ville se bedre ut om boksen var plassert litt lenger bak. Flyttet derfor boksen 6-7cm lenger bak. Ble enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Tell i Stavanger, og de har inne TomTom Car Kit for Iphone 4, så stikker innom der etter arbeid i ettermiddag. Legger så ut bilde av dette kittet sammen med Brodit Proclip. Tror det kommer til å se veldig bra ut, men må nok finne en løsning på ledningene. Stive de opp eller klistre/feste de langs midskonsoll fram til 12v uttak slik at det ser nogenlunde pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert Brodit Pro Clip i bilen. Looking good!

Nederst plasseres kanten inn under listen, og sitter veldig godt. Ingen merker etter at jeg har tatt den vekk heller.

Når det gjelder kanten oppe, så sitter den nesten ikke i det hele tatt, og det derfor de har lagt litt selvklebende lim i feste der, slik at den sitter. Om dette limet vil nok ligge igjen når den tas vekk, men mesteparten vil ligge litt skjult under kanten, og det er ikke snakk om mer enn 3-4mm med lim.

Hele Pro Clip sitter meget stabil, og det skal ganske mye til for at den går løs/detter av.

Her er bilde forfra og fra siden:

xlr8r8zi9hvdg78o7zbh.jpg

rvtysdlyusbbo5fdfh13.jpg

Ps. Husk å bestemme deg for hvor du vil ha den, før du klistrer den øverste delen fast:) Jeg endte opp bittelitt lenger til venstre enn det bilde viser.

Obs. Det finnes en Proclip for de som har innebygd navigasjon, og en for de som ikke har. Har du trefinér kan du ikke benytte deg av denne i det hele tatt visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil med mye kult utstyr du har fått deg, såg lenge på denne og vurderte denne sterkt. men har ikke fått solgt min enda :( så fikk derfor ikke omgjort dette til handel :P kan eg spøre hvor mye du fikk den for ? eller ga du det den var oppgitt for? :) Gjerne PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glem det. ser på nærmere bilder at den er lik min... sitter pent på... Måtte du kutte litt ved haifinnen?

Heisann!

Det er packline fx-suv, med iz2connect fester. Bilen min har ikke haifinne, vet ikke hvorfor egentlig? Er det noe man kun har dersom man har gps/navigasjon? Og/eller ettermonteres det i etterkant for the look?

Det ser uansett veldig bra ut, linjene passer perfekt med bilen, og fargekompo er nice. Er faktisk utrolig fornøyd. Ser enda tøffere ut i virkeligheten8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første langtur med bilen idag, til fjellet. Deilig, ren og engasjerende kjøreglede!

Jeg er ganske imponert over hvor bra trøkk det er i denne "lille" dieselen, lurer på hvordan det er med de større motorene i denne bilen.. Himmelen? :)

Svært fornøyd med takboksen også, får akkurat plass til 4 snowboard, og utrolig greit med gassdemperene inne boksen slik at den er lett å åpne og lukke.

Blitt glad i musikkanlegget i bilen også, kjører gjennom aux-inngangen, og det høres veldig bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt den første forvask, vask og boning av bilen. Tok meg 3 timer, og var veldig verdt det!

Fikk mange blikk på min lille søndagstur i etterkant :)

Ferdig bona:

c1gzuy9cu2f1m864vw9w.jpg

Ferdig bona med takboks på:

187n6ryvs0yt9qovbhy0.jpg

Sint:

1hdl6v2jcjch7nesc6cx.jpg

Søndagstur:

oy2sjx76xxy6iby0qpjc.jpg

bkevyslu0hq7j8lc8m6k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da har første problem dukket opp med denne bilen.

Det har oppstått en litt spesiell lyd(ulyd) når rattet sveives for fort. En litt sånn zzzvvv lyd. Jeg tror kanskje det oppstod etter at jeg tok en 90 graders sving i ca. 30km/h, føltes som jeg presset styringen litt hardt der.

Altså, når jeg vrir rattet fort, så kan det virke som servoen ikke henger helt med, eller slurver på noen måte. Svinger jeg rattet sakte i "normalt" tempo kommer det ingen lyd, og det har ingenting å si hvor lang jeg er kommet i svingen, eller til hvilken side jeg svinger, det er rett og slett når jeg drar fort i rattet. Noen som har hørt om lignende tilfeller eller kjenner til noe rundt dette?

Edit: Har allerede funnet litt info om det ved søk på "Lyd i servo", så sjekker ut dette nå.

Edit2: Kan se ut som jeg må sjekke oljenivået på servoen, samt muligens lufte ut oljeservotanken samtidig som man svinger på rattet.

Edit3: Jeg var ute å testet bilen i dag, og nå var lyden borte. Jeg prøve å fremprovesere det ved å svinge litt raskt i forskjellige fart, og i forskjellige svingradius. Helt tyst, og servoen fungerte som normalt.

Jeg tok en sjekk på servoolje beholderen. Selve beholder ser ut til å være halvfull, men peilepinnen i lokket dyppet så vidt nedi oljen. Det er markert to streker på denne peilepinnen, en 2-3mm fra enden, og den neste 5mm opp derifra. Jeg er altså under dette intervallet, og tolker det hentil at etterfylling av servoolje må til.

Skuffet over at det ikke stod noenting om servo/servolje i manualen... Er det pga. av dette skal gjøres på verksted? Virker absurd at jeg ikke kan etterfylle selv i såfall.

Til slutt, hvilken olje, og kan jeg etterfylle med en annen fabrikant, jeg vet ikke hva slags merke/type som står i fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forressten en kjekk guide for å sjekke og etterfylle servoolje hos Dinside: http://www.dinside.no/18481/slik-forlen ... ns-levetid

Og en huskeliste:

http://www.dinside.no/18483/trinnvis-fremgangsmaate

Har også sendt e-post til Bavaria for å finne ut hvilkent type olje jeg bør benytte til servoen.

Edit:

Svar fra Bavaria(BMW spesialist):

"På din bil kan det være 2 typer oljer

1. BMW ATF D III kr.215,-

2. CHF 11.S kr.199,-

Dette står på lokket på tanken."

På mitt lokk står det CHF 11.s, så da er saken biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...